قدردانی وزیرخارجه سوریه از تلاش‌های ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه

کدخبر: ۴۷۹۶۹۴
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه از تلاشهای کشورمان در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و حمایت از گفتگوهای میان سوری ها در قالب فرمت آستانه ، قدردانی نمود .
قدردانی وزیرخارجه سوریه از تلاش‌های ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی که در راس هیئتی به سوریه سفر کرده است، امروز با  فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار  پیرامون توسعه همکاری های میان دو کشور ، آخرین تحولات سوریه ،تحولات اوکراین ،  استمرار گفتگوهای فرمت آستانه و کمیته قانون اساسی، بحث و تبادل نظر شد .

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی،  تاکید نمود ، ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و  سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت گفتگوهای ملی سوری _ سوری ، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور،  تلاش خواهد کرد.

 خاجی همچنین  تصریح کرد: برگزاری اجلاس وزرای خارجه و همچنین نشست سران  کشورهای ضامن فرمت آستانه در تهران  در دست پیگیری است.    

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاشهای کشورمان  در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و حمایت از گفتگوهای میان سوری ها در قالب  فرمت آستانه ،  قدردانی نمود .

 وی خاطر نشان کرد  که با توجه به روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه ، همواره رایزنی های آنها در نقاط عطف تحولات منطقه استمرار خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند آنچه را از طریق نظامی با ایجاد و حمایت گروه های تروریستی در سوریه ، بدست نیاورده اند از طریق نبرد سیاسی و تحریم ها به دست آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید