پیامدهای خطرناک تحریم روسیه برای اسرائیل

کدخبر: ۴۷۹۸۶۴
یک رسانه اسرائیلی در خصوص پیامدهای خطرناک تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین هشدار داد.
پیامدهای خطرناک تحریم روسیه برای اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی نوشت: حمله روسیه به اوکراین، آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر را بر آن داشت تا روسیه را تحریم کنند و این تحریم‌ها می‌تواند بر بخش‌های مختلف اقتصاد اسرائیل و همچنین شرکت‌های اسرائیلی فعال در روسیه که فعالیت آنها سالانه به میلیاردها دلار می‌رسد، تأثیر منفی بگذارد.

این روزنامه گزارش داد: یک شرکت اسرائیلی که با طرف‌های تحریم‌ و یا محدود شده همکاری خواهد کرد، ممکن است در معامله با آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها با مشکل مواجه شود و ممکن است علیه آن در واشنگتن و اروپا شکایت شود.

"هاگیت لوین"، مدیر یک شرکت بیمه‌ای فعال در زمینه تجارت خارجی که معاملاتی را در بازار داخلی و تجارت خارجی در ۱۴۰ کشور بیمه می‌کند، در این باره گفت: تعداد زیادی از شرکت‌ها در معرض این وضعیت پیچیده در روسیه و اوکراین هستند. ما در گذشته شاهد رویدادهای سیاسی علیه شرکت‌های اسرائیلی را بوده‌ایم، به عنوان مثال در ترکیه و آرژانتین، اما این اتفاق ابعاد متفاوتی دارد و ما با شعبه خود در مسکو و شرکت‌هایی که ما آنها را بیمه کرده‌ایم و در برابر این بحران آسیب پذیر شده‌اند، در یک ارتباط دائمی هستیم.

وی ادامه داد: تا بدین لحظه چیزی مبنی بر درخواست شرکت‌های اسرائیلی برای فعال‌سازی بیمه یا تحریم‌های مشخص علیه شرکت‌های اسرائیلی نشنیده‌ایم، اما شرایطی به وجود آمده است که اثرات پیچیده و قابل توجهی ازجمله تغییر نرخ ارز، انرژی و مصالح ساختمانی را به همراه دارد.

هاآرتص در ادامه این گزارش در رابطه با شرکت‌های اسرائیلی که ممکن است با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه آسیب ببینند، به چند شرکت املاک و مستغلات فعال در شهرهای مختلف روسیه، چند شرکت فعال در زمینه صنایع، سرمایه گذاری، جواهرات و خودرو اشاره کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید