اعتراف آمریکا به ترس از درگیری با روسیه

کدخبر: ۴۸۰۲۶۱
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین آمریکا را به جنگ با روسیه می کشاند.
اعتراف آمریکا به ترس از درگیری با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آستین روز چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه اختصاصی با شبکه ان بی سی نیوز با اشاره به سخنان جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم دخالت مستقیم واشنگتن در جنگ اوکراین گفت: بایدن تاکید کرد که نیروهای آمریکا در اوکراین با روسیه نمی جنگند.

از همین رو وی در خصوص موضع آمریکا نسبت به اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین تصریح کرد که این اقدام تعامل با جنگنده های روسی را گریز ناپذیر می ِنماید و همین واشنگتن را به جنگ با مسکو می کشاند.

درحالیکه برخی تحلیلگران اقدامات آمریکا در راستای گسترش ناتو به سمت شرق را از دلایل کشیده شدن اوکراین به صحنه جنگ می دانند، واشنگتن چندین بار تاکید کرده که نیروی نظامی برای مواجهه با روس ها در اوکراین اعزام نمی کند.  

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین یک روز پس از عملیات تهاجمی روسیه برغم ادعاهای کشورهای غربی درباره اینکه از کی یف در مقابل مسکو حمایت می کنند، اعلام کرد که اوکراین در مواجهه با روسیه تنها مانده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا تا کنون در واکنش به جنگ در اوکراین، چندین بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کردند و بارها مدعی حمایت نظامی و تسلیحاتی از کی یف شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید