حریق گسترده یک منزل مسکونی در تهران/ 14 نفر مصدوم شدند

کدخبر: ۴۸۰۳۸۵
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان هنگام، نرسیده به بزرگراه زین الدین خبر داد.
حریق گسترده یک منزل مسکونی در تهران/ 14 نفر مصدوم شدند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١٠:۵٢ روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان هنگام، نرسیده به بزرگراه زین الدین، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که سه ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات تنفسی و تشک نجات به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند، گفت: آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند در یک ساختمان پنج طبقه مسکونی که همکف و طبقه منفی یک نیز داشته، حریق رخ داده است. این ساختمان شامل ٢٠ واحد مسکونی بود. در طبقه منفی یک این ساختمان سه دستگاه خودرو پراید، پرشیا و پژو ۴٠۵ وجود داشت که پراید و پرشیا دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بودند.

وی ادامه داد: دود بسیار غلیظی به طبقات سرایت کرده بود و از پنجره‌ها به بیرون می‌زد. تعداد زیادی از ساکنان در وضعیت نامناسبی گرفتار شده بودند و بسیاری از ساکنان خود را به سطح پشت بام رسانده بودند.

ملکی گفت: خودروی ۴٠۵ که با فاصله از دو خودروی دیگر وجود داشت خسارت‌هایی دیده بود اما قبل از اینکه شعله ور شود آتش نشانان به محل رسیدند و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کردند.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: گروه‌های دیگر آتش نشانان از طریق نردبان هیدرولیکی و نردبان دستی و از طریق نفوذ به داخل، عملیات نجات محبوس شدگان را آغاز کردند که در نهایت ۴۶ نفر از داخل این ساختمان نجات داده شدند.

وی با بیان اینکه افراد برای بررسی وضعیت جسمانی به عوامل اورژانس تحویل داده شدند، گفت: آتش خاموش شد و از سرایت آن به بخش‌های مسکونی و طبقات بالایی جلوگیری شد. نیرو ها محل را به عوامل انتظامی و مالکان تحویل خواهند داد و کارشناسان علت حادثه را بررسی خواهند کرد.

سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز از مصدومیت ١۴ تن در پی وقوع حریق در این ساختمان مسکونی خبر داد.

دکتر یحیی صالح طبری حوالی ساعت ۱۰:۵۷ دقیقه صبح روز جاری یک مورد حریق در پارکینگ یک ساختمان مسکونی پنج طبقه به مرکز اورژانس ۱۱۵ تهران اعلام شد. پس از اعلام این حادثه به سرعت سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در خیابان هنگام اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه ۱۴ نفر به علت دودگرفتگی مصدوم شدند که ۶ نفر بعد از اقدامات اولیه به مراکز درمانی منتقل و ۸ نفر در محل درمان شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید