درخواست ویژه رئیس کمیته امداد از ابراهیم رئیسی

کدخبر: ۴۸۰۷۲۱
رئیس کمیته امداد گفت: دولت در طرح جهش مسکن، از طریق کاهش اقساط بانکی و ارائه زمین رایگان، به خانه‌دار شدن خانواده‌های تحت حمایت کمک کند.
درخواست ویژه رئیس کمیته امداد از ابراهیم رئیسی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند امداد و طرح‌های افتتاح مسکن، خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی مددجویان، با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با هویتی دینی و مردمی و بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی امام راحل(ره)، با هدف حمایت و پشتیبانی از محرومان و مستضعفان، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی افزود: کمیته امداد از آغاز تاکنون، تحولات چشمگیری در نوع و میزان و نحوه ارائه کمک به جامعه هدف داشته و طی چهار دهه خدمت‌رسانی، تلاش کرده به عنوان بال مهربانی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرامت انسانی ولی نعمتان را کانون توجه قرار دهد.

با یادآوری سخنان امام راحل (ره) در مورد کمیته امداد اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ه) درباره اهمیت، جایگاه و نقش کمیته امداد می‌فرمایند: «شما کاری را متکفل شدید و انجام کاری را به عهده گرفتید که مورد عنایت خاص خدای تبارک و تعالی است»

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز کمیته‌ امداد را یکی از مبارک‌ترین نهادهای انقلاب بر شمرده‌اند، لذا در حکم انتصاب رئیس کمیته امداد؛ حفظ روحیه و کمک به نیازمندان، جلب رضایت مخاطبان و پیگیری توانمندسازی کمک‌گیرندگان به عنوان سرلوحه برنامه‌های امداد تعیین و به موضوع «توانمندسازی مددجویان» و «حفظ کرامت انسانی» آنها تاکید شده است.

بختیاری تاکید کرد: کمیته امداد با همراهی مردم نیک‌اندیش، نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی، خیرین و موسسات خیریه، هیات‌های مذهبی، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و استانداران، اقدامات گسترده‌ای را در خدمت به ولی‌نعمتان جامعه اسلامی انجام داده است.

رئیس کمیته امداد گفت: در فصل دیگری از خدمات این نهاد و همگام با سیاست‌های دولت مردمی، جهت تسهیل خدمات‌رسانی به مردم، ارتقای شفافیت و مبارزه با فساد حرکت در مسیر ایجاد و تحقق دولت الکترونیک؛ موضوع طراحی سامانه امداد هوشمند (سُها) با هدف گذر از امداد سنتی به امداد مجهز به فناوری های نوین را در دستور کار خود قرار داد.

بختیاری با بیان اینکه سامانه امداد هوشمند تبلوری از تجربه، دانش و فناوری‌های روز و معرف نسل جدیدی از ارائه خدمات کمیته امداد به محرومین و نیازمندان است، اظهار کرد: این سامانه با استفاده از ظرفیت و توان نیروهای متخصص داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید دانشگاهی طراحی و تولید شده و به منظور طراحی و تولید آن زمان زیادی صرف شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از این زیر ساخت، خیرین و نیکوکاران می‌توانند اطلاع دقیق از انواع احتیاجات نیازمندان را داشته باشند و با شفافیت کامل برای ارائه خدمت خود اقدام و نتیجه آن را پیگیری کنند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال، خواستار حمایت دولت از تصویب مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ شد و افزود: سقف وام قرض‌الحسنه اشتغال از ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان به ویژه برای مشاغل کم‌ریسک و پردرآمد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بختیاری بر ضرورت تسهیل در تخصیص و پرداخت تسهیلات مصوب در بانک‌های عامل با محوریت بانک مرکزی  تاکید کرد و گفت: صدور مجوزهای کسب و کار به ویژه کسب و کارهای خرد، خانگی و مشاغل روستایی و تسهیل ضمانت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم از دیگر مطالبات کمیته امداد است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی جهش مسکن برای ساخت مسکن محرومان، اضافه کرد: تقاضا دارم به منظور ایجاد تسهیل در امر مسکن‌سازی، دولت امتیاز ویژه برای مددجویان تحت حمایت در طرح جهش تولید مسکن، از طریق کاهش میزان اقساط تسهیلات بانکی و واگذاری زمین رایگان به منظور حذف قیمت زمین از هزینه تمام شده تولید مسکن، قائل شود. 

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: با اجرای برنامه توسعه فعالیت‌های مردمی به ویژه توسعه مراکز نیکوکاری، میزان کمک‌های مردمی به این نهاد روز به روز افزایش داشته و با وجود شرایط سخت اقتصادی، حجم کمک‌های نقدی و غیر نقدی افزایش چشمگیری یافته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید