11هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد

کدخبر: ۱۷۷۱۳۹
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که سال گذشته 11 هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی قرض الحسنه با نرخ سود چهار درصد به افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی در تمام استان‌ها پرداخت شد.
11هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد

به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح سه شنبه شب در دیدار با امام جمعه یاسوج اظهار داشت: میزان تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته برای پرداخت وام اشتغالزایی قرض الحسنه به مددجویان زیرپوشش 10 هزار میلیارد ریال بود که با همکاری بانک‌های عامل این میزان به 11 هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود که حتی یک نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور در نوبت دریافت جهیزیه نیست در حالی که این تعداد تا سه سال قبل حدود 100 هزار نفر بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: کمترین میزان اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی بین افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی است و همواره نیز وفادار به نظام و انقلاب بوده و هستند.

فتاح عنوان کرد که تمام مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای دفترچه درمان بوده و زیر پوشش بیمه حوادث و بیمه تکمیلی قرار دارند.

وی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به تنهایی نمی‌تواند فقر و محرومیت را در جامعه برطرف کند و همه مسئولان اجرایی کشور باید در این راستا همکاری کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که توجه جدی به محرومان جامعه در برنامه ششم توسعه شده و عزم راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز رسیدگی هر چه بهتر و بیشتر به حال قشرهای آسیب پذیر است و مردم و خیران نیز علاوه بر دولت و مجلس شورای اسلامی به کمک این نهاد آمده‌اند.

فتاح اظهار داشت: تعدادی از افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در نقاط مختلف کشور از جمله در کهگیلویه وبویراحمد مشکل مسکن دارند.

وی افزود که 6 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد در انتظار ساخت مسکن بوده که از این تعداد پنج هزار نفر در مناطق روستایی و یکهزار نفر نیز در شهرها زندگی می‌کنند.

فتاح بیان کرد: اعزام افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به عتبات عالیات هیچ محدودیتی ندارد و آستان قدس رضوی نیز غذای مددجویان زائر مشهد مقدس را به مدت سه روز بر عهده گرفته است.

امام جمعه یاسوج نیز گفت که به برکت نظام و انقلاب توجه خاصی به کهگیلویه و بویراحمد شد و محرومیت‌های آن نیز در زمینه‌های مختلف تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: انتظار می‌رود که مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور توجه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد کنند.

وی افزود که این استان در دوران رژیم پهلوی به لحاظ رشد، توسعه و پیشرفت عقب نگهداشته شد و به همین دلیل نیز نیازمند حمایت روز افزون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که فقرزدایی از اهداف، سیاست‌ها و رویکردهای اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

غلام محمد زارعی اظهار داشت: اقدام‌های ارزنده‌ای تاکنون برای رفع محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور انجام شده که انتظار می‌رود با جدیت بیشتری تداوم یابد.

سید پرویز فتاح به منظور دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه یاسوج و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به یاسوج سفر کرد.

افزون بر 34 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 91 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید