اعتراف تونی بلر به اشتباه درباره حمله به عراق و افغانستان

کدخبر: ۴۸۰۹۳۶
تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در گفت‌وگویی با جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری به عنوان بخشی از مجموعه مصاحبه‌های اسقف اعظم در بی‌بی‌سی رادیو۴ از تصمیم خود در خصوص مداخله در خاورمیانه به همراه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دفاع کرد.
اعتراف تونی بلر به اشتباه درباره
حمله
به عراق و افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نخست وزیر اسبق انگلیس اذعان کرده است که تصمیمش درخصوص حمله به عراق و افغانستان "ممکن است اشتباه بوده باشد" اما از طرفی اصرار می‌ورزد که این اقدام در آن زمان "کار درستی" بود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در گفت‌وگویی با جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری به عنوان بخشی از مجموعه مصاحبه‌های اسقف اعظم در بی‌بی‌سی رادیو۴ از تصمیم خود در خصوص مداخله در خاورمیانه به همراه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دفاع کرد.

تونی بلر ۶۸ ساله عنوان داشت: اغلب مردم می‌گویند که بر سر مسئله عراق و افغانستان تصمیم اشتباهی گرفتم اما شما باید کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید، درست است. اینکه آیا شما درست تصمیم گرفته‌اید یا خیر، موضوع و مسئله دیگری است. در چنین تصمیم‌های بزرگی، شما نمی‌دانید که اجزای مختلف عوامل چیست و باید تا انتها غریزه خود را دنبال کنید.

وی افزود، گرچه تصمیمش ممکن است "اشتباه" بوده باشد اما مجبور بوده کاری را انجام دهد که فکر می‌کرده "درست" است.

چندی پیش، اعطای نشانه شوالیه به تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس که به جنگ‌افروزی در عراق معروف است، باعث خشم فعالان حقوق بشری انگلیس و عراق شد و تعداد امضاکنندگان طومار درخواست برای لغو مقام شوالیه تونی بلر در انگلیس از یک میلیون نفر گذشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید