این دانه بی نظیر چربی ها را سه سوته آب می کند!

کدخبر: ۴۸۱۱۴۷
اقتصادنیوز: پودر تخم کتان یا همان دانه های آسیاب شده را مصرف کنید زیرا روده نمی تواند پوسته بیرونی و سخت این دانه ها را تجزیه و هضم کند.
این دانه بی نظیر چربی ها را سه سوته آب می کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تخم کتان می تواند بهترین دوست شما در برنامه‌ کاهش وزن‌تان باشد و در عین حال به مهار بسیاری از بیماری ها از فشارخون و دیابت گرفته تا کلسترول بالا کمک کند.

این بذر مغذی و پرخاصیت، مملو از فیبر خوراکی محلول در آب است و می توانید با مصرف آن، از گرسنگی و دل‌ضعفه‌های بین وعده‌های غذای اصلی جلوگیری کنید.

متخصصان تغذیه همچنین مصرف دانه کتان را به افرادی که از یبوست رنج می برند، توصیه می کنند.

به نوشته روزنامه "ایندیا تایمز"، دکتر "دیکشا بهاوسار" متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: در حالی که خواص این دانه گیاهی خوشمزه، ترد و آجیلی، ستودنی است اما روش صحیح خوردن تخم کتان در اثرگذاری مطلوب آن بر بدن نقش دارد.

به گفته بهاوسار، این دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، خواص ضدپیری دارد و برای پوست و مو نیز مفید است.

تخم کتان همچنین منبع گروهی از ریزمغذی ها موسوم به لیگنان‌هاست که آنتی اکسیدانی قوی است و در عین حال خواص استروژنی دارد.

این آنتی اکسیدان همچنین برای پیشگیری از برخی انواع سرطان از جمله سرطان پستان و پروستات مفید است.

تخم کتان علاوه بر اینها به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان مبتلا به اوتیسم و اختلال نقص توجه - بیش فعالی کمک کرده و برای کنترل علائم افسردگی سودمند است.

با این حال بهاوسار تاکید دارد تمام این خواص را زمانی می توانید از مصرف تخم کتان بدست آورید که دانه آسیاب شده آن را مصرف کنید چون اگر دانه‌های کتان را به طور کامل و با پوست بخورید، احتمالا بدون آنکه ترکیبات مقوی آن از طریق روده جذب شوند، این دانه ها همانطور با پوست از بدن دفع می‌شوند.

بنابراین پودر تخم کتان یا همان دانه های آسیاب شده را مصرف کنید زیرا در واقع روده نمی تواند پوسته بیرونی و سخت این دانه ها را تجزیه و هضم کند.

بنابراین دانه‌های آسیاب شده کتان را می‌توانید به سس‌های سالم و خانگی، ماست و اسموتی، غلات یا سایر مواد خوراکی در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از حداکثر فواید آن برای سلامتی بهره‌مند شوید و تمام مواد مغذی آن جذب بدن‌تان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید