انتظار مسکو برای دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین

کدخبر: ۴۸۱۷۴۱
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: از آنجایی که اوکراین این نشست را تایید کرده است، معتقدیم که این دیدار حتما برگزار خواهد شد؛ به خصوص اینکه ترکیه میزبان رویدادی است که انتظار می‌رود این نشست در حاشیه آن برگزار شود.
انتظار مسکو برای دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری تاس اعلام کرد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) به ایستگاه رادیویی اسپوتنیک گفت، کی‌یف تایید کرده است که نشستی بین وزیر خارجه اوکراین و همتای روسی او در حاشیه یک نشست دیپلماتیک در آنتالیا در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و بنابراین مسکو انتظار دارد که این نشست واقعا برگزار شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: از آنجایی که اوکراین این نشست را تایید کرده است، معتقدیم که این دیدار حتما برگزار خواهد شد؛ به خصوص اینکه ترکیه میزبان رویدادی است که انتظار می‌رود این نشست در حاشیه آن برگزار شود.

زاخارووا خاطرنشان کرد که روسیه در حال "آماده سازی" برای مذاکرات است اما نیازی به "عجله" نیست.

همچنین وی افزود که پرواز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به آنتالیا برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

انتظار می‌رود لاوروف با دمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود در حاشیه یک نشست دیپلماتیک در تاریخ ۱۰ مارس (مصادف با ۱۹ اسفند) دیدار کند و وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرده است؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید