روسیه نقض آتش بس با اوکراین را رد کرد

کدخبر: ۴۸۱۸۳۰
ژنرال میخائیل میزینتسف رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه گفت که مسکو توافق آتش بس را کاملا رعایت کرده است.
روسیه نقض آتش بس با اوکراین را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد، مسکو اتهامات علیه خود مبنی بر نقض توافق آتش بس با اوکراین برای خروج غیر نظامیان از مناطق درگیری را رد کرد.

ژنرال میخائیل میزینتسف رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه گفت که مسکو توافق آتش بس را کاملا رعایت کرده است.

او افزود که اوکراین مواضع روسیه را در حومه کی‌یف و همچنین در خارکف، ماریوپل و سومی گلوله باران کرده است.

سرگئی کیسلیتسیا سفیر اوکراین در سازمان ملل  پیش از این اعلام کرد که روسیه جلوی چندین تلاش برای تخلیه غیرنظامیان از حومه شهرهای کی‌یف، خارکف، دونتسک و خرسون را از طریق کریدورهای بشر دوستانه گرفته است.

روسیه صبح چهارشنبه اعلام کرد که "رژیم آتش بس" در اوکراین از ساعت ۱۰ (به وقت محلی) آغاز می‌شود. 

مسکو با نام گذاری این اقدام به "رژیم سکوت" گفت که آماده ارائه کریدورهای بشردوستانه از تعدادی از شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف است. 

ستاد هماهنگی روسیه با انتشار این بیانیه اعلام کرد؛ به رغم اخلال مداوم از سوی طرف اوکراینی برای بازکردن کریدورهای بشردوستانه، روسیه با توجه به وخامت اوضاع انسانی به دلیل افراط و بی‌قانونی از سوی ملی گرایان و همچنین به منظور تضمین امنیت غیرنظامیان و شهروندان خارجی اقدام به برقراری این کریدور کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید