استقبال نیمی از انگلیسی‌ها از استعفای نخست‌وزیرشان

کدخبر: ۴۸۲۵۹۹
نتایج نظرسنجی جدیدی که از سوی شرکت آپینیوم برای نشریه آبزرور برگزار شده نشان داد، نسبت رأی دهندگان خواستار کناره گیری بوریس جانسون از نخست وزیری انگلیس کاهش چشمگیری نسبت به یک نظرسنجی قبلی نشان داده است.
استقبال نیمی از انگلیسی‌ها از استعفای نخست‌وزیرشان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، اکثر رای دهندگان انگلیسی با وجود بحران اوکراین همچنان خواستار استعفای بوریس جانسون از نخست وزیری کشورشان هستند.

نتایج نظرسنجی جدیدی که از سوی شرکت آپینیوم برای نشریه آبزرور برگزار شده نشان داد، نسبت رأی دهندگان خواستار کناره گیری بوریس جانسون از نخست وزیری انگلیس کاهش چشمگیری نسبت به یک نظرسنجی قبلی نشان داده است. با این حال، این نظرسنجی جدید نشان داد که ۵۳ درصد  پاسخگویان همچنان خواستار کناره گیری جانسون هستند که کاهشی ۱۰ درصدی نسبت به یک نظرسنجی برگزار شده در ماه ژانویه داشتته است.

همچنین طبق این نظرسنجی اکثریت پاسخگویان معادل ۵۲ درصد در مورد بحران اوکراین فکر می کنند که دولت به اندازه کافی در راستای پذیرش پناهجویان اوکراینی در بریتانیا اقدام نکرده است. همچنین وقتی از آنها پرسیده شد که آیا خودشان پناهجویان اوکراینی را می پذیرند، ۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند که این کار را می کنند، در حالی که ۲۰ درصد دیگر گفتند که این موضوع را در نظر خواهند گرفت. حدود ۶۳ درصد گفتند که در موقعیتی نیستند که این کار را انجام دهند، در حالی که هشت درصد گفتند که در چنین موقعیتی هستند، اما این کار را نمی کنند.

از سوی دیگر چهار پنجم انگلیسی ها (۷۸ درصد) از مساله ارسال تسلیحات به اوکراین حمایت می کنند. به شکلی مشابه، تقریباً از هر ۱۰ نفر هفت نفر (۶۸٪)  از اهدای هواپیماهای جنگنده غربی به نیروی هوایی اوکراین به جهت استفاده برای دفاع از کشورشان حمایت می کنند.

رای دهندگان بر سر طرح احتمالی اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین اختلاف نظر داشتند به نحوی که ۴۰ درصد گفتند که از این که نیروهای هوایی غربی ها دست به اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و سرنگونی هواپیماهای روسی ناقض این منطقه بزنند، حمایت می‌کنند، اما ۳۹ درصد با آن ابراز مخالف کردند.

همچنین در بین رای دهندگان انگلیسی نگرانی های واضحی در مورد هزینه‌های معیشتی وجود دارد. گروه افرادی که اکنون انتظار دارند اقتصاد انگلیس در سال آینده بدتر شود، ۱۵ درصد نسبت به نظرسنجی قبلی افزایش نشان داده و به ۷۱ درصد رسیده در حالی که ۵۷ درصد انتظار دارند وضعیت مالی شخصی آنها بدتر شود که افزایشی ۱۲ درصدی نسبت به نظرسنجی قبلی دارد.

محبوبیت خالص بوریس جانسون نسبت به سطوح پایین قبلی بهبود نشان داده است. درصد افراد تایید کننده‌ عملکرد او معادل ۲۷ درصد و درصد مخالفان عملکرد او معادل ۵۴ درصد بوده است. این ارقام به او میزان محبوبیت خالص ۲۷- ​​را می دهد که ۶ واحد نسبت به آخرین نظرسنجی مربوط به دو هفته پیش بهبود یافته است. همچنین محبوبیت کر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس تا حد زیادی بدون تغییر باقی ‌مانده و به او میزان محبوبیت خالص ۲- را می‌دهد.

به طور کلی، برتری حزب کارگر به محافظه کاران نیز به تنها دو درصد کاهش یافته است. در حال حاضر حزب استارمر از ۳۷ درصد و محافظه کاران از ۳۵ درصد حمایت برخوردار هستند. وقتی از مردم پرسیده شد که چه کسی را به عنوان نخست‌وزیر ترجیح می‌دهند، گزینه "هیچ‌کدام از اینها"  بیشترین درصد را کسب کرد. با این حال، زمانی که مردم مجبور به انتخاب شوند، همچنان یک دولت تحت رهبری حزب کارگر به رهبری استارمر (۴۴ درصد) را به یک دولت محافظه کار به رهبری جانسون (۳۵ درصد) ترجیح می دهند.

این نظرسنجی شرکت آپینیوم بین ۹ تا ۱۱ مارس از ۲۰۰۷ نفر به صورت آنلاین برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید