شیوع نوع دوم اُمیکرون در کشورهای اروپایی!

کدخبر: ۴۸۳۰۹۶
اقتصادنیوز: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن اشاره به اینکه سویه BA۱ تاکنون سویه غالب جهانی دانست، گفت: تاکنون در کشورهای فنلاند، دانمارک و بخش‌هایی از آلمان و آرژانتین برخی از کشورها نشان می‌دهد که رگه‌هایی از شکل اومیکرون نوع BA۲ شیوع یافته است.
شیوع نوع دوم اُمیکرون در کشورهای اروپایی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اومیکرون تاکنون ۳ زیر شاخه دارد که رگه هایی از یک نوع آن در برخی از کشورهای اروپایی شیوع یافته است.

علیرضا زالی، با اعلام اینکه معمولاً منبع اصلی برای تغییر سویه‌های کرونا در کشور ما، منابع بیرون از مرزها و خارجی است، افزود: تا کنون منبع داخلی برای بروز جهش‌های کرونایی که منجر به بروز طغیان شود، نداشته ایم.

وی به مسافران نوروزی که قصد سفر به خارج از کشور دارند، توصیه کرد، بحث دوز سوم واکسیناسیون و رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی را در کشورهای مقصد با جدیت رعایت کنند.

زالی با اشاره به اینکه اومیکرون تا کنون ۳ زیر شاخه دارد، گفت: Ba، /BA۱, BA۲ از زیر مجموعه‌های سویه اومیکرون است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، سویه BA۱ را تاکنون سویه غالب جهانی دانست و افزود: در حال حاضر در کشورهای فنلاند، دانمارک و بخش‌هایی از آلمان و آرژانتین برخی از کشورها نشان می‌دهد که رگه‌هایی از شکل اومیکرون نوع BA۲ شیوع یافته است.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد مصونیت با اومیکرون نوع BA۱، پوشش و ایمنی کامل در برابر نوع BA۲ نمی‌دهد، بنابراین افراد برای در امان ماندن از ابتلاء به اومیکرون نوع دو باید بیشتر احتیاط کنند.

زالی افزود: درباره اینکه آیا سویه BA۲ منجر به جریان طغیانی در عرصه جهانی خواهد شد، هنوز مطالعات ناکافی است و باید کمی زمان بگذرد.

وی گفت: دو مطالعه متناقض نیز در این باره وجود دارد، در مطالعه نخست میزان سرایت پذیری BA۲ قطعاً از نوع BA۱ بیشتر اعلام شده است، اما اینکه این نوع چقدر شدیدتر، واکسن گریزی و ایمنی گریزی بیشتر دارد و اینکه چقدر باعث ایجاد عفونت نسبت به نوع قبل یعنی BA۱ می‌شود، هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد؛ همچنان باید به عنوان خطر بالقوه تلقی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید