لیز تراس: باید به هر قیمتی پوتین را متوقف کنیم!

کدخبر: ۴۸۳۳۸۶
وزیر خارجه انگلیس گفت: پوتین یک تهدید واقعی است که جهان با آن مواجه است و باید به هرقیمتی وی را متوقف کنیم.
لیز تراس: باید به هر قیمتی پوتین را متوقف کنیم!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «بی بی سی» با لحنی تند تأکید کرد که مذاکره بین روسیه و اوکراین فایده‌ای ندارد و هر اقدامی که می‌توانند برای «توقف پوتین» انجام می‌دهند.

وی با ابراز تردید درباره نتیجه‌بخش‌ بودن مذاکرات بین‌ هیأت‌های روس و اوکراینی برای توقف جنگ در اوکراین گفت: «در حالیکه پوتین همچنان در حال جنگ در اوکراین است، در مورد مذاکرات صلح تردید دارم. او باید آتش‌بس را اجرا کند و نیروهایش را خارج کند تا این مذاکرات صلح جدی گرفته شود».

تراس ادامه داد: «اگر اطمینان نداشته باشیم پوتین در اوکراین شکست می‌خورد، احتمالاً او می‌خواهد فراتر برود. باید به هرقیمتی وی را متوقف کنیم. مهم است که ما ولادیمیر پوتین را متوقف کنیم. او یک تهدید واقعی است که جهان با آن مواجه است».

اوایل این هفته «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس نیز همچون دیگر مقام‌های کشورش روسیه را تهدید کرد و گفت که اگر موشک‌های روسیه در قلمرو ناتو فرود آید، ناتو پاسخ خواهد داد و با این حال ادامه داد که چنین حمله‌ای «بسیار بعید» است.

وی در پاسخ به این سؤال که منظورش از «هر قیمتی» چیست، گفت: ما باید هر آنچه در قدرت داریم برای تحریم رژیم روسیه به کار گیریم....ما هم‌اکنون در حال ارسال تسلیحات ضدهواپیما به اوکراین هستیم زیرا نمی‌خواهیم این درگیری‌ها بیشتر شود. به همین دلیل باید همین حالا خشن تر و سختگیرتر باشیم».

وی به همین دلیل باید با کشورهای سراسر جهان که با بسیاری از آن‌ها در خصوص بسیاری از موضوعات توافق نداریم اما موافقیم که ما نمی‌توانیم شاهد تاختن روسیه در حاکمیت و قلمرو یک کشور دیگر باشیم، وارد همکاری شویم.

انگلیس از جمله کشورهایی است که همچون شرکای غربی خود از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) از هر طریقی برای اعمال فشار به روسیه به امید منزوی کردن این کشور تلاش کرده است.

امروز رسانه‌ها گزارش کردند که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تامین نفت بیشتر در بازار و افزایش فشار بر روسیه، با مقامات اماراتی و عربستانی دیدار می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید