واکنش کرملین به گمانه‌زنی‌ها درباره خلع سلاح اوکراین

کدخبر: ۴۸۳۳۹۲
دیمیتری پسکوف گفت: اعلام وضعیت بی‌طرف در اوکراین مشابه اتریش و سوئد می‌تواند به‌عنوان یکی از راه‌های ایجاد مصالحه در نظر گرفته شود.
واکنش کرملین به گمانه‌زنی‌ها درباره خلع سلاح اوکراین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه به گمانه‌زنی‌ها درباره خلع سلاح اوکراین واکنش نشان داد.

رویترز گزارش داد، پسکوف گفت اعلام وضعیت بی‌طرف از سوی اوکراین با داشتن ارتشی مانند اتریش یا سوئد به‌عنوان یکی از راه‌های رسیدن به مصالحه در مذاکرات با کی‌یف در حال بررسی هستند.

سخنگوی کرملین گفت: «این هم یکی از نسخه‌هایی است که اکنون مورد بحث قرار دارد و می‌تواند واقعاً به‌عنوان یک راه مصالحه در نظر گرفته شود».

اظهارات پسکوف پس از آن مطرح شده است که «ولادیمیر مدینسکی» مذاکره‌کننده ارشد روسیه در گفت‌وگوها با کی‌یف اعلام کرد: «اوکراین نسخه‌ای از وضعیت خلع سلاح مشابه اتریش یا سوئد را پیشنهاد کرده است اما به‌طور هم‌زمان خواستار حفظ ارتش و نیروی دریایی است».

روز گذشته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت: «اوکراین باید بداند که درهای ناتو به روی آن باز نیست. شنیده می‌شود که اوکراین به ناتو نمیپیوندد درست است، باید آن را بپذیریم».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما درک می‌کنیم که عضو ناتو نیستیم و راهی را برای حفاظت مستقل از آسمان‌ها و شهروندان خود پیشنهاد داده‌ایم».

نخست‌وزیر انگلیس در واکنشی گفت: «همه همواره این را گفته‌اند و این را به‌طور صریح به [ولادیمیر] پوتین گفته‌ایم که امکان پیوستن اوکراین به ناتو در آینده نزدیک وجود ندارد. با این حال تصمیم درباره آینده اوکراین باید توسط مردم اوکراین و ولودیمیر زلنسکی به‌عنوان رهبر منتخب آن‌ها گرفته شود و ما از او حمایت می‌کنیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید