کرملین: برنامه‌ای برای مذاکره پوتین با زلنسکی وجود ندارد/ استفاده روسیه از بمب های خوشه ای و خلاء دروغ است

کدخبر: ۴۷۹۸۲۴
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه گفت، برنامه‌ای فوری برای سازماندهی مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین در دستور کار قرار ندارد.
کرملین: برنامه‌ای برای مذاکره پوتین با زلنسکی وجود ندارد/ استفاده روسیه از بمب های خوشه ای و خلاء دروغ است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در اظهاراتی در پاسخ به سوالی که از سوی خبرنگار خبرگزاری "تاس" در این زمینه از وی پرسیده شد، گفت: "خیر، تاکنون چنین برنامه‌ای مطرح نشده است."

لاوروف در ادامه اظهاراتش درخصوص پیشنهاد شدن مساله میانجیگری کردن از سوی ترکیه و قزاقستان تاکید کرد که "مذاکراتی مستقیم بین هیات‌های روسیه و اوکراین در جریان است".

سخنگوی کرملین در عین حال تاکید کرد، نیروهای روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی و مناطق مسکونی در اوکراین حمله نمی‌کنند.

او بیان کرد: "در طول عملیات ویژه (در اوکراین)، نیروهای روسیه هیچ حمله‌ای به تاسیسات زیرساختی غیرنظامی و مجتمع‌های مسکونی انجام نمی‌دهند. این ممنوع است. صحبت ما تنها در مورد غیرنظامی سازی اوکراین و تاسیسات ارتش این کشور است. ما نباید فراموش کنیم که در بسیاری از موارد، موضوع صحبت ما آتش گشودن از سوی گروه‌های ملی گرایی است که از موجودات زنده به عنوان سپر استفاده می‌کنند."

پسکوف در ادامه اظهارات امروزش تاکید کرد، تحریم‌های غربی‌ها هرگز باعث نمی‌شوند روسیه موضع خود را در قبال اوکراین تغییر دهد. دیمیتری پسکوف در واکنش به موج تحریم‌های غرب به دلیل حمله روسیه به اوکراین گفت: "آنها روی این که ما را وادار به تغییر موضعمان سازند حساب می‌کنند. چنین چیزی مطرح نیست."

پسکوف به خبرنگاران گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان تحولات دور اول مذاکرات بین مقامات روسیه و اوکراین در روز دوشنبه قرار گرفته است، اما برای قضاوت در مورد نتیجه این فرآیند هنوز خیلی زود است.

پسکوف اتهامات مطرح شده از بابت حمله روسیه به اهداف غیرنظامی و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و بمب‌های خلاء در اوکراین را رد کرده و دروغ خواند. او قاطعانه این که روسیه مرتکب جنایات جنگی شده را رد کرد.

 پسکوف اظهار کرد که گروه‌های ملی گرای اوکراینی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

پسکوف از اظهار نظر در مورد این سوال که آیا کرملین، کی‌یف پایتخت اوکراین را تحت کنترل نازی‌ها می‌داند، خودداری کرد و این سوال را به ارتش روسیه ارجاع داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید