سایه سنگین تهاجم روسیه به اوکراین بر روی بازارها

عامل مشترک روند صعودی بیت‌کوین و طلا

کدخبر: ۴۷۹۷۱۳
اقتصادنیوز: قیمت طلا و نقره در معاملات دیروز بازارهای جهانی روندی صعودی پیدا کرد.
عامل مشترک روند صعودی بیت‌کوین و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا روز دوشنبه روند افزایشی داشت. با این حال اخبار تهاجم روسیه به اوکراین موجب نشد تا طلا مجدد به قله چند روز اخیر برسد. شاخص دلار نیز با توجه به حرکت سرمایه گذاران به سوی پناهگاه‌های سنتی نوسانی نسبی را تجربه کرد.

در روزهای اخیر برخلاف پیش‌بینی‌ها ارتش روسیه نتوانسته است به سرعت به اهداف خود دست پیدا کند، مقاومت قابل توجه اوکراینی‌ها به رهبری ولودیمیر زلینسکی  در کنار بسیج گسترده جهانی علیه اقدامات پوتین،روند جنگ را تا حدودی مبهم کرده است. وزیر خارجه فرانسه دیروز در این باره از احتمال جنگی طولانی‌مدت سخن به میان آورد. آلمان نیز اعلام کرد تا ساعاتی دیگر محموله بزرگ کمک‌های نظامی این کشور به ارتش اوکراین خواهد رسید. آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا تصمیم قطع سوئیفت بانک‌های روسی کرده‌اند. آمریکا نیز از تحریم بانک مرکزی خبرداد.

قیمت طلا و نقره در معاملات دیروز با توجه کاهش فعالیت سرمایه‌گذاران در بخش‌های پرریسک و تمایل آنها به حرکت به سمت پناهگاه‌های سنتی مانند طلا، با رشد قیمت مواجه بود. هر اونس طلا در ماه آوریل با 9.10 دلار افزایش به 1896.70 دلار رسید و نقره ماه می نیز با 0.358 دلار افزایش به 24.375 دلار در هر اونس رسید.

gold

عبور بیت‌کوین از ۴۰هزار دلار

دیروز قیمت بیت کوین (BTC) در نمودارهای روزانه از مرز قیمت ۴۰هزار دلاری عبور کرد. این رویداد می‌تواند نشان دهنده فعالیت صعودی کوتاه مدت باشد. ارز دیجیتال دیروز تا حدودی زیان های قبلی را کاهش دادند، اگرچه مقاومت فوری در اطراف سطوح فعلی می تواند روند صعودی را متوقف کند.

بیت کوین دیروز حدود ۴۱هزار و ۳۰۰ دلار معامله می شد و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸ درصد افزایش ارزش داشته است.

Screen Shot 1400-12-09 at 23.47.00

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید