روسیه 11 سامانه پدافند موشکی اوکراین را منهدم کرد

کدخبر: ۴۸۳۵۸۹
طبق آنچه وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است، نیروهای مسلح روسیه، طی یک روز، یازده پدافند موشکی ارتش اوکراین را منهدم کرده است. همچنین دو بالگرد هم سرنگون شد.
روسیه 11 سامانه پدافند موشکی اوکراین را منهدم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه در بیست و دومین روز از جنگ با اوکراین، گزارشی از روند عملیات نظامی خود در این کشور اروپایی ارائه کرد و گفت که نیروهای مسلح روسیه، طی یک روز، یازده پدافند موشکی ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، وزارت دفاع روسیه در خصوص روند درگیری‌ها در اوکراین گفت: «یازده سامانه پدافند موشکی را در یک روز منهدم کردیم و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته دو بالگرد اوکراینی را به همراه دوازده پهپاد سرنگون کرده‌ایم».

طبق این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، «نیروهای مسلح روسیه یک انبار نظامی اوکراین را با استفاده از سلاح‌های بسیار دقیق در استان رووینسک منهدم کرده‌اند».

در این گزارش همچنین آمده است: « از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۱۸۱ هواپیما و بالگرد اوکراینی، ۱۷۲ هواپیمای بدون سرنشین و ۱۳۷۹ تانک و خودروی زرهی را سرنگون کرده‌ایم».

عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ پنجم اسفند ماه پس از اقدامات تحریک‌آمیز غرب در نزدیکی مرز روسیه آغاز شد و مسکو بارها اعلام کرد که مکان‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد اما کشورهای غربی از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها انجام نداده‌اند بلکه فشارها به روسیه را نیز به امید انزوای آن تشدید کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از آغاز درگیری‌های اوکراین آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی متحدان آن‌ها مانند ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها، نهادها و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند. روز یکشنبه هم کاخ الیزه از رایزنی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور فرانسه با روسای‌جمهور آمریکا و اوکراین خبر داد و اعلام کرد بایدن و ماکرون در این تماس تلفنی در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توافق کردند.

گزارش میدانی روسیه از روز بیست و دوم جنگ اوکراین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید