طرفداری نماینده چین از روسیه/ تحریم‌ها مشکلی را حل نمی‌کند

کدخبر: ۴۸۳۶۹۳
ژانگ جون، نماینده دائمی چین در سازمان ملل گفت، کشورش عمیقاً نگران وخامت اوضاع انسانی در اوکراین و از بابت گزارشها در خصوص افزایش تلفات غیرنظامیان و آوارگان در این کشور متاسف است.
طرفداری نماینده چین از روسیه/ تحریم‌ها مشکلی را حل نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد، نماینده دائم چین در سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در اوکراین خواست خویشتنداری کنند تا جلوی بروز یک بحران انسانی در مقیاس بزرگ‌تر گرفته شود.

ژانگ جون، نماینده دائمی چین در سازمان ملل گفت، کشورش عمیقاً نگران وخامت اوضاع انسانی در اوکراین و از بابت گزارشها در خصوص افزایش تلفات غیرنظامیان و آوارگان در این کشور متاسف است.

ژانگ جون گفت: اکنون وظیفه مبرم درخواست از همه طرف ها است برای آنکه حداکثر خویشتن داری را به خرج دهند تا از وقوع یک بحران انسانی در مقیاس بزرگتر جلوگیری شود.

وی در نشست شورای امنیت درباره موضوع آوارگان اوکراین گفت که چین از تلاش طرف های مربوطه در راستای حفظ ارتباطات، تضمین روند ایمن و بدون مانع کریدورهای بشردوستانه، و تسهیل بیشتر تلاشها برای تخلیه پرسنل و کمک های بشردوستانه حمایت می کند.

وی ادامه داد، تعداد آوارگان و پناهجویان ناشی از این جنگ همچنان در حال افزایش است و این تأثیر زیادی بر اوکراین و کشورهای اطراف دارد. او گفت که چین از آژانس های مرتبط در سازمان ملل در زمینه اجرای فعالانه عملیاتها و بسیج جامعه بین المللی به منظور کمک به همه نیازمندان حمایت می کند.

وی خاطر نشان کرد، تا همین چند وقت پیش برخی از مردم آفریقایی تبار یا خاورمیانه ای در هنگام خروج با مشکلاتی مواجه شدند. این موضوع باید جدی گرفته شود و به درستی مورد رسیدگی قرار گیرد. ژانگ گفت: همه پناهندگان، صرف نظر از رنگ، نژاد یا مذهب، باید تحت حمایت های لازم طبق قوانین بین المللی مربوط به پناهندگان قرار بگیرند.

او بیان داشت:‌ چین توجه زیادی به وضعیت انسانی در اوکراین دارد و یک طرح پیشنهادی شش ماده ای ارائه کرده است.

او گفت که انجمن صلیب سرخ چین سه گروه از اقلام بشردوستانه را به اوکراین ارائه کرده است که گروه سوم حاوی شیر خشک و لحاف برای کودکان است.

ژانگ خاطر نشان ساخت: "ما از هر ابتکار یا اقدامی از سوی هر طرفی که به کاهش و حل بحران انسانی در اوکراین کمک کند، استقبال می کنیم. شورای امنیت مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد و بنابراین باید نقش مثبتی در تسهیل وضعیت انسانی در اوکراین ایفا کند. چین امیدوار است که شورای امنیت بتواند در مورد مسائل بشردوستانه متحد بماند و نگرش سازنده ای از خود نشان دهد. جامعه بین المللی آرزویی مشترک برای اعمال هر چه سریعتر آتش بس با هدف از کاستن از تنشها در وضعیت میدانی و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان را دارد.چین نیز در این آرزو شریک است.

این نماینده چین خاطر نشان کرد:‌تا به امروز، روسیه و اوکراین چهار دور مذاکره داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه مذاکرات به این معنی است که فرصت آتش بس وجود دارد و فرصتی برای آینده‌ای صلح آمیز وجود دارد. چین همچنان متعهد به حمایت از صلح از طریق مذاکرات است. ما از سازمان ملل و طرف های مربوطه در زمینه انجام قدرتمندانه اقدامات خوب حمایت می کنیم. همچنین امیدواریم که همه طرف ها به جهت تسهیل مذاکرات صلح و نه افزودن هیزم به آتش درگیری، تلاش بیشتری انجام دهند.

ژانگ تاکید کرد: واقعیت ها ثابت کرده اند که استفاده بی رویه از تحریم ها هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه مشکلات جدیدی ایجاد می کند. با توجه به روند کند بهبود اقتصاد جهانی، تحریم‌های روزافزون ثبات زنجیره صنعتی و زنجیره تامین بین‌المللی را تضعیف می‌کند، در نتیجه بحران‌های غذایی و انرژی را تشدید می‌کند، به معیشت مردم در همه کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه آسیب می‌رساند و پیامدهای انسانی جدیدی را به دنبال دارد. این موضوعی است که شورای امنیت هنگام رسیدگی به مساله انسانی اوکراین باید به آن توجه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید