انتقادها از تیزر فیلم «مرد بازنده» اوج گرفت/ مهدویان پشت موفقیت «زخم کاری» پنهان شد؟

کدخبر: ۴۸۳۸۸۴
تلاش سازندگان تیزر سینمایی «مرد بازنده» برای وام گرفتن از سریال موفق «زخم کاری»، نه تنها موجب ترغیب مخاطب برای تماشای «مرد بازنده» نشده، بلکه تصویری را ارائه داده که گویی قرار است نسخه سینمایی زخم کاری بر روی پرده سینما قرار بگیرد.
انتقادها از تیزر فیلم «مرد بازنده» اوج گرفت/ مهدویان پشت موفقیت «زخم کاری» پنهان شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از هنرآفرین، می‌گویند مردی نابینا در سحرگاه یک روز برای لحظاتی چشمانش بینا شد و بر لب بام منزل خود خروسی را دید و دوباره کور شد. از آن پس هرگاه با دوستان و خانواده خود به گفت‌وگو می‌نشست از آنها می‌خواست که اجسام و افراد را با مقیاس و معیار ظاهری همان خروس برایش توصیف کنند.

پخش تیزر آخرین ساخته محمدحسین مهدویان (مرد بازنده) هم انگار روایتی جدید از حکایت مرد نابینا است. 

تلاش سازندگان این تیزر سینمایی برای وام گرفتن از سریال موفق «زخم کاری» و البته بازی درخشان «جواد عزتی» در این مجموعه؛ نه تنها موجب ترغیب مخاطب برای تماشای «مرد بازنده» نشده، بلکه تصویری را ارائه داده که گویی قرار است نسخه سینمایی زخم کاری بر روی پرده سینما قرار بگیرد.

علاوه بر این، تأکید عامدانه به همبازی شدن مجدد «رعنا آزادی‌ور» و «جواد عزتی» نیز پیش از آنکه کارکرد تهییج تماشاگر از طریق حضور سوپر استارها را داشته باشد، موجب شده تا دوباره شخصیت‌هایی همچون «سمیرا» و «مالک» در زخم کاری برای مخاطب تداعی شود.

نگاهی به واکنش مخاطبان صفحه اینستاگرامی مهدویان در ذیل پست معرفی «مرد بازنده» نیز مؤید این موضوع است که بخشی از دوستداران سینمای مهدویان بیم آن را دارند که این اثر برای فرار از نقدهای احتمالی خود را در پشت زخم کاری مخفی کرده و تلاش دارد با القای قدرت کارگردان در خلق شخصیت‌های خاکستری، نوید یک اثر جذاب دیگر را به مخاطب سینمای ایران بدهد.

توانایی محمدحسین مهدویان به عنوان یکی از فیلمسازان شاخص نسل جدید در کارگردانی و همچنین خلق آثار تحسین برانگیز بر کسی پوشیده نیست، اما نوع معرفی آخرین اثر او پرسش‌هایی را در ذهن ایجاد کرده که آیا تیم مرد بازنده خود را در جدول فیلم‌های اکران نوروزی از پیش بازنده می‌دانسته که دست به چنین اقدامی زده یا تولیدکنندگان تیزر این فیلم سینمایی برای فرار از ایده‌پردازی و پیچیدگی‌های خلق روایت جذاب، کوتاه‌ترین راه را انتخاب کرده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید