قرار و مدار انسیه خزعلی برای استفاده از توان زنان ایرانی ساکن آمریکا

کدخبر: ۴۸۴۰۴۶
انسیه خزعلی در تشریح برنامه‌های سفرش به نیویورک گفت: نشست‌هایی با قشرهای مختلف زنان داشتیم. زنان مسلمان آمریکا و نیز زنان صلح طلب ساکن آمریکا که خواهان این بودند که ایران از آنها پشتیبانی کرده و همراهی هایی برای ایجاد صلح و جلوگیری از آسیب به زنان در کشورهایی که تحت تاثیر جنگ یا تحریم قرار گرفته اند، داشته باشد.
قرار و مدار انسیه خزعلی برای استفاده از توان زنان ایرانی ساکن آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر بهره‌مندی از توانایی‌های زنان ایرانی ساکن آمریکا تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل شرکت کرده بود، بامداد یکشنبه به وقت محلی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

وی پیش از ترک نیویورک در تشریح برنامه‌های این سفر کاری گفت: برای شرکت در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد و سخنرانی‌های متعددی که برنامه ریزی شده بود، به نیویورک سفر کردم.

خزعلی افزود: این برنامه شامل سخنرانی عمومی در سازمان ملل، میزگرد وزرایی و نیز سخنرانی در مورد اجلاس شصت و یکم و گزارشی که ایران در مورد وضعیت زنان و توانمندسازی آنان ارائه داد و پرسش و پاسخی که از سوی زنان دیگر کشورها نسبت به ایران مطرح شد و پاسخگویی بود که انجام گرفت.

وی تصریح کرد: دیدارهای دو جانبه و چندجانبه ای با کشورهای مختلف و مسوولان سازمان ملل متحد داشتیم. دیدارهایی با کشورهایی از قاره های آسیا، آمریکای لاتین اروپا و آفریقا صورت گرفت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با بیش از ۱۵ کشور دیدار دو جانبه داشتیم و همچنین دیدارهایی با مسوولان سازمان ملل متحد از جمله رئیس مجمع عمومی، مدیر اجرایی بخش زنان و رئیس شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل که همه این دیدارها دستاوردهای خوبی برای ما داشت و خواهد داشت.

انسیه خزعلی: به نام ناموس داعش‌وار جنایت می‌کنند

 

وی با بیان اینکه در این دیدارها برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفت، افزود: قرار شد گروه‌هایی را از کشورهای مختلف برای اهداف مشترک تشکیل دهیم.

 

خزعلی اظهار کرد: همچنین مقرر شد گروه‌هایی را در سازمان ملل برای پیشبرد اهداف مشترک ایجاد کنیم که هم به محیط زیست کمک کند، هم بحث‌های فساد مالی و پیگیری مقابله با آن و همچنین بحث تحریم‌ها و ضررهایی را که متوجه زنان و کودکان است، مورد پیگیری قرار دهد و بتواند حق بسیاری از کشورهایی را که در محرومیت بسر می برند با ارتباطی که بین کشورها به وجود می‌آید، استیفا کند.

وی گفت: همچنین نشست‌هایی با قشرهای مختلف زنان داشتیم. زنان مسلمان آمریکا و نیز زنان صلح طلب ساکن آمریکا که خواهان این بودند که ایران از آنها پشتیبانی کرده و همراهی هایی برای ایجاد صلح و جلوگیری از آسیب به زنان در کشورهایی که تحت تاثیر جنگ یا تحریم قرار گرفته اند، داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: با ایرانیان ساکن آمریکا نیز نشست خوبی داشتیم که بنا شد تسهیلات و همکاری هایی برای اینکه از خدمات و توانمندی های آنان بهره ببریم، داشته باشیم که در رفت و آمد به ایران هم آنان بهره مند شوند و هم بهره‌هایی برای ایران داشته باشند.

خزعلی گفت: همچنین برنامه ریزی شد که همه دیدارها ادامه پیدا کند و ان شاء الله آغازی برای برنامه های بزرگتری که در دست اقدام داریم، باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید