پیام مهم ایران به آمریکا برای توافق در مذاکرات وین

کدخبر: ۴۸۴۸۹۴
وزیر خارجه گفت: از خطوط قرمز ترسیم شده که عدم گذشت از منافع مردم کشور می باشد عبور نخواهد کرد.
پیام مهم ایران به آمریکا برای توافق در مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی ها با مقامات عالیرتبه لبنان، عصر پنج شنبه با نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور دیدار کرد و در این ملاقات گفت  در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر دستیابی به مطالبات بر حق خود، از خطوط قرمز ترسیم شده که عدم گذشت از منافع و حقوق مردم کشور می باشد عبور نخواهد کرد.

به گفته وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، ایران نسبت به نتایج مذاکرات وین خوش‌بین و در عین حال جدی است. از نظر ایران توافق باید به گونه ای باشد که لغو تحریم ها به صورت حداکثری انجام پذیرد.

امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان جهت همکاری متقابل با لبنان به منظور رفع نیازهای این کشور در زمینه انرژی از جمله در زمینه برق و گاز تاکید کرد و افزود در این راستا علاقمند به توسعه مناسبات با لبنان هستیم.

در این نشست نخست وزیر لبنان نیز نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده و تاثیرات مثبت آن بر منطقه و از جمله لبنان را مورد تاکید قرار داد.

نجیب میقاتی همچنین از گفت‌وگوهای میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و اظهار داشت لبنان از حل اختلافات میان دو کشور بهره مند خواهد شد. وی از دیپلماسی منطقه ای ایران در جهت کاهش تنش و رفع سوءتفاهمات تمجید به عمل آورد.

در این دیدار جمعی از وزرای لبنانی حضور داشتند.

امیرعبداللهیان دیروز هم در لبنان با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و روسای گروه‌های فلسطینی مقیم لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

او چهارشنبه سوم فروردین نیز در سفرش به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور، فیصل المقداد وزیر خارجه و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۰ هم به لبنان سفر کرده بود. امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنان موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید