نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس :

ایران از خطوط قرمز اعلامی در مذاکرات وین کوتاه نخواهد آمد

کدخبر: ۴۸۵۰۹۴
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر یک مقام اتحادیه اروپا به ایران یک گام رو به جلو محسوب می‌شود، اما این گام وقتی ثمربخش خواهد بود که حاصل آن دستیابی به توافقی پایدار و منطبق با منافع طرفین باشد.
 ایران از خطوط قرمز اعلامی در مذاکرات وین کوتاه نخواهد آمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس مقتدایی در خصوص سفر ”انریکه مورا“ معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، افزود: طرف اروپایی باید بداند که بی عملی و بی توجهی به موضوع تامین منافع ملت ایران به ضرر خودشان خواهد بود، چراکه اروپایی‌ها بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند و در زمینه‌های اقتصادی و در رقابت با چین و آمریکا ضرر کننده اصلی خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها نتواستند رضایت مندی ملت ایران را تامین کنند و در کنار پیمان شکنی آمریکایی‌ها بدعهدی کردند، اکنون نیز آخرین فرصت‌ها را از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که نادیده گرفتن منافع ملت ایران و اقدام یکجانبه و خودخواهانه اروپا می‌تواند آینده آنها را دستخوش موانع و مشکلاتی کند.

مقتدایی اظهار کرد: سفر یک مقام اتحادیه اروپا به ایران یک گام رو به جلو محسوب می‌شود، اما این گام وقتی ثمربخش خواهد بود که حاصل آن دستیابی به توافقی پایدار و منطبق با منافع طرفین باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران تاکنون در حفظ صلح و امنیت بین المللی نقش قابل توجهی داشته است بنابراین باید از منافع توافق هسته‌ای بهره‌مند شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید