نخست‌ وزیر لبنان استعفا می دهد؟

کدخبر: ۴۸۵۴۲۸
نخست وزیر دولت لبنان اعلام کرد که از منصب خود استعفا نخواهد داد.
نخست‌ وزیر لبنان استعفا می دهد؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وی از منصب خود استعفا نخواهد داد و باعث به تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی پیشِ‌روی کشورش نخواهد شد.

روسیا الیوم گزارش داد، میقاتی گفته است: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف دولت، اجرای انتخابات پارلمانی است و ممکن نیست که من به سمت استعفا بروم تا این مسئله توجیهی برای تعطیلی انتخابات شود.

وی در حاشیه نشست هیات وزرا اشاره کرد: در سایه وجود نشانه‌های خارجی و با سفرهایی که من داشته‌ام، حمایتی بزرگ از لبنان و تلاشی وسیع برای کمک به آن دیده می شود؛ در حالی که در داخل شاهدیم برخی‌ها در مبارزات انتخاباتی خود به هر راهی متوسل می‌شوند و اشتباهاتی بزرگ دارند.

میقاتی در ادامه با انتقاد از تعارضات داخلی جریان‌های سیاسی لبنان گفت: بزرگ‌ترین بازنده این درگیری‌ها کشور ماست و به جای آن که دولت و مجلس باهم همکاری کنند، شاهد نزاع‌های بی‌فایده در کشوریم.

نخست‌وزیر لبنان در پایان اذعان کرد: حل مشکلات دردآور کشور ما با این روش عوام‌فریبانه که شاهدش هستیم، ممکن نیست و سرزمین‌مان هزینه خواهد داد. همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، تنها راه خروج از بحران اتحاد همه ماست.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است در بیست و پنجم اردیبهشت ماه برگزار شود و برخی جناح‌های سیاسی مخالف در صددند تا آن را به تاخیر بیندازند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید