بررسی آمار ماهانه کرونا در سال 1400

قدرت کشندگی ویروس اومیکرون در ایران + نمودار

کدخبر: ۴۸۵۵۶۰
شیوع ویروس کرونا در کشور موجب رکوردهای قرمز و سیاه بی سابقه ای در تقویم کرونایی ایران شد. در همین رابطه شهریور ماه با روزی بیش از 500 فوتی در هر روز سیاه ترین ماه کرونایی ایران بوده و مرداد ماه با ابتلای مجموع بیش از یک میلیون نفر قرمزترین ماه را به نام خود ثبت کرد.
قدرت کشندگی ویروس اومیکرون در ایران +  نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز، آمار کرونا در ایران روندی نوسانی را پشت سرگذاشته و آمارهای متفاوتی را در متغیرهای نگران کننده خود در سال 1400 ثبت کرد.

مهم ترین شاخص ها در تبیین وضعیت کرونایی در هر منطقه وضعیت فوتی و ابتلا به این بیماری است. این شاخص ها در ایران روندی نوسانی داشته و به سطوح متفاوتی دست پیدا کردند.

ابتلای بیش از یک میلیون نفر به کرونا در مرداد 1400

شمار مبتلایان به کرونا در ایران در فروردین ماه 1400 سیری صعودی گرفته و رکوردزنی های خود را آغاز کرد. این بیماری رفته رفته شیوع بیشتری در ایران پیدا کرده ودر مرداد ماه به قله خود در تمام مدت شیوع کرونا در ایران رسید.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در ایران یک میلیون و 53 هزار و 513 نفر در میانه تابستان به کرونا مبتلا شدند. به عبارت دیگر تقریبا روزی 34 هزار نفر.

پس از آن با گسترش واکسیناسیون این روند کاهشی شده و از شیوع ویروس درکشور کاسته شد.

این روند نزولی تا دی ماه در کشور ادامه داشته ودر اولین ماه زمستانی به مجموع 60 هزار و 785 نفر در مجموع یک ماه و روزی تقریبا 2 هزار و 76 نفر به صورت میانگین روزانه رسید.

با شیوع سویه جدید اومیکرون در جهان میزان مبتلایان به کرونا در ایران نیز دوباره در ماه میانی زمستان 1400 افزایش پیدا کرده و در این ماه به مجموع 689 هزار نفر رسید. 

شکل جدید ویروس کرونا اما به دلیل حجم واکسیناسیون بالا از سوی افراد جامعه و قدرت ضعیف تر آن سبب شد تا در ماه بعد 70 درصد از شمار ابتلا به این ویروس کاسته شود.

این در حالی است که میزان مرگ و میر با تاخیری معمولا یک ماهه در مقایسه با ابتلا به این ویروس همراه بوده است.

کرونا

مسیر صعودی مرگ ومیر کرونا در زمستان 1400

افزایش ابتلا به کرونا در ایران همراه با مسیر صعودی مرگ ومیر این ویروس در کشور بود. در مرداد ماه که میزان ابتلا به کرونا به اوج خود رسیده بود موجب شدتا شدت مرگ ومیر این ویروس در ماه بعد به بی سابقه ترین سطح خود در تمام مدت شیوع کرونا در کشور برسد. در همین رابطه در این مقطع 16 هزار و 153 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده که به طورمیانگین روزانه برابر با روزی 520 نفر محاسبه می شود. این آمار شهریور ماه 1400 را سیاه ترین ماه کرونایی ایران در تاریخ شیوع این ویروس در کشور کرد.

پس از آن با کنترل این ویروس و کاهش ابتلا میزان فوتی ها نیز سیری نزولی گرفته و در دی ماه به روزی تنها 32 نفر رسید.

البته با گسترش سویه جدید دوباره میزان فوتی ها رشد پیدا کرد.در بهمن ماه میانگین روزانه مرگ و میر کرونایی کشور به 88 نفر رسیده و در آخرین ماه سال به 182 نفر.

آمار ثبت شده از این ویروس در ماه های پایانی سال 1400 نشان می دهد شمار فوتی ها در هر ماه همچنان صعودی بوده و هنوز تا پایان سال روندی افزایشی داشته است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید