ویژه برنامه‌های تلویزیون برای ماه رمضان

کدخبر: ۴۸۶۰۷۸
اقتصادنیوز: تلویزیون برنامه‌های مختلفب به مناسبت ماه رمضان پخش می‌کند.
ویژه برنامه‌های تلویزیون برای ماه رمضان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پخش ویژه برنامه های افطار تلویزیون در ماه مبارک رمضان از امروز ـ یکشنبه ـ ۱۴ فروردین ماه آغاز می شود.

 اغلب شبکه های تلویزیونی، به پخش همان برنامه های سال های گذشته البته با تغییراتی در ساختار و محتوا رضایت داده اند.

مشروح برخی از ویژه برنامه‌های افطار شبکه های تلویزیونی که اعلام شده، به شرح زیر است:

«دعوت» شبکه یک

«دعوت» به تهیه کنندگی احسان نیلی و با اجرای حجت الاسلام محمد برمایی به عنوان ویژه برنامه افطار شبکه یک در نظر گرفته شده است. این برنامه که با حضور مهمانانی با محوریت کتاب پخش می شود، میزبان شخصیت هایی خواهد بود که داستان زندگی شان در قالب کتاب به رشته تحریر درآمده است.

علی بحرینی نویسنده «دعوت» و پیمان قانع طراح دکور است.

«دعوت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک از یکشنبه ۱۴ فروردین همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

«آدم های خوب شهر» در شبکه دو

لحظات پیش از افطار ماه مبارک رمضان، فصل چهارم برنامه «آدم های خوب شهر» از  شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.

برنامه «آدم های خوب شهر» که از رمضان ۱۳۹۸ مهمان لحظات پیش از افطار مخاطبان شبکه دو بوده و امسال نیز در چهارمین سال پخش خود، با تغییراتی در ساختار، راهی آنتن می‌شود.

این برنامه به روایت زندگی انسان‌های خیری می‌پردازد که کارهای شاخصی در حیطه ایتام انجام داده‌اند. همچنین به سبب ارادت ایرانیان به ساحت امام رضا (ع)، شروع این برنامه با ساعتچی حرم و پرچم مقدس حرم امام رئوف، امام رضا (ع) خواهد بود.

یکی از آیتم های این برنامه، نمایش «رسم و رسوم رمضان در کشورهای مختلف دنیا» است.

«آدم های خوب شهر» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی اکبر کریمی و اجرای محمد سلوکی در ایام ماه مبارک رمضان، یک ساعت قبل از افطار، از شبکه دو پخش می‌شود. این برنامه همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، ۱۴ فروردین ماه روی آنتن این شبکه می‌رود.

«مثل ماه» در شبکه سه

در شبکه سه، «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری ویژه برنامه افطار خواهد بود. این برنامه با دعوت از مهمانانی از حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی قبل از افطار به روی آنتن خواهد رفت.

 

«زندگی پس از زندگی» در شبکه چهار

«زندگی پس از زندگی» برنامه ای درباره مرگ و عالم ماوراء در شبکه چهار سیما برای لحظات عرفانی افطار است. «زندگی پس از زندگی» روایت افرادی است که در تجربه ی مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه مهمان روایت های شگفت انگیز تجربه گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند.

هر فصل از این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.

تاکنون دو فصل از «زندگی پس از زندگی» در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در ایام ماه مبارک پیش از افطار پخش شده است و فصل سوم در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ پخش خواهد شد.

«جشن رمضان» در شبکه پنج

برنامه قدیمی «جشن رمضان» در بیست و پنجمین سالگرد پخش تلویزیونی خود و در ماه مبارک رمضان، به تهیه کنندگی کاوه امیری و اجرای قدسیه صالحی هر شب حدود ساعت ۲۱:۴۰ از قاب شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

این برنامه با محوریت گسترش فرهنگ نوع‌ دوستی و کمک به نیازمندان در تمامی استان‌ها، سعی دارد تا فرصتی برای مردم خیرخواه کشورمان برای خدمت به نیازمندان فراهم سازند.

«هیوا» هم از ساعت ۲۰ ویژه برنامه لحظات عرفانی افطار شبکه پنج سیماست که اجرای آن را عاطفه میرسیدی برعهده خواهد داشت.

«ضیافت» در شبکه قرآن

شبکه قرآن و معارف سیما از ساعت ۱۸:۳۰ با ویژه برنامه «ضیافت» و با هدف معرفی چهره‌ها و شخصیت های برجسته جهان تشییع و بررسی ۳۰ شخصیت از علمای دینی مهمان خانه های مخاطبان تلویزیون خواهد بود. این برنامه را سیدعلیرضا قوامی اجرا خواهد کرد.

«بی انتها»ی نسیم

«بی‌انتها» ویژه برنامه افطار شبکه نسیم است که با روایتگری حامد عسگری و حال و هوای متفاوت و آیتم‌های خاص هر شب روی آنتن می‌رود.

«خانه ای در کوچه فردوس» جام جم

ویژه برنامه «خانه ای در کوچه فردوس» کاری از گروه معارف شبکه جهانی جام جم است که به مناسبت روزها و لیالی ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

این برنامه در قالب یک مجموعه نمایشی ترکیبی با محور محتوایی فرازهایی از صحیفه سجادیه تهیه شده است.

«خانه ای در کوچه فردوس» با اجرای شهرام شکیبا و ستاره سادات قطبی در کنار بازیگرانی همچون مرتضی زارع، احمد یاوری شاد، کاملیا ابراهیمی، امیرعلی و صدرا شکیبا و آمیتیس حجت الاسلامی در هر قسمت با یک موضوع نمایشی محور محتوای خود را پی می‌گیرد.

سیدعلیرضا مرتضوی هم در این برنامه به عنوان دایی خانواده شکیبا و هم کارشناس از منظر روانشناسی به تبیین موضوع می‌پردازد.

در کنار بخش های نمایشی، مهمانانی به «خانه ای در کوچه فردوس» می آیند که دارای سوابق موفقی در زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی هستند.

«خانه ای در کوچه فردوس» در ۳۰ قسمت ۶٠ دقیقه ای هر شب، زمان افطار به وقت وین با طراحی و سردبیری علیرضا لک و تهیه کنندگی محمد تربتی طرقبه روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود.

«ماهِ ماه» برای شبکه سلامت

برنامه «ماهِ ماه» ویژه افطار شبکه سلامت سیما، هر روز، به صورت زنده، روی آنتن می رود.

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» به‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی است که میزبان اهالی جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور است.

این برنامه قهرمانانی دارد از جنس مردم و در هر قصه روایتی از امید به زندگی و نگاه و توجه خدا و شروع دوباره را می‌توان دید که پزشکان و کادر بهداشت و درمان کشور، روایتگر این داستان‌ها هستند.

ویژه برنامه «ماهِ ماه» با اجرای اسماعیل باستانی روی آنتن می رود.

«ماهِ ماه» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۱۹ از شبکه سلامت سیما با اجرای اسماعیل باستانی پخش می‌شود.

«چشمه» در افق

شبکه افق ویژه‌ برنامه افطار خود را با نام «چشمه» با اجرای مصطفی فاروئی از ساعت ۱۸ با محوریت پرداختن به فعالیت‌های مساجد در جامعه اسلامی پخش می‌کند.

این برنامه با موضوع نقش محوری مسجد در طول تاریخ هر بار با حضور یک کارشناس به شاخ و برگ‌های این موضوع جامع همچون تاریخچه مسجد، مسجد و سیاست، مسجد و مردم، مسجد و فرهنگ و .... می‌پردازد.

امید «سرقرار» افطار

شبکه امید با برنامه «سرقرار» ویژه افطاری خود با اجرای فاطمه امجدیان و سیدمحمدصادق تربتیان مخاطبان خود را همراهی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید