جوسپ بورل خبر داد

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید وضع کرد

کدخبر: ۴۸۷۱۱۹
جوسپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تصمیم‌گیری و نهایی کردن پنجمین دور تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه طی امروز و فردا (پنجشنبه، جمعه ۱۸ و ۱۹ فروردین) خبر داد.
اتحادیه اروپا  تحریم‌های جدید وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  رویترز گزارش داد، جوسپ بورل که برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به بروکسل سفر کرده، گفت: پنجمین دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل ممنوعیت واردات ذغال سنگ امروز عصر یا در نهایت فردا بررسی و احتمالا در مورد آن توافق می شود. 

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند/۲۴ فوریه) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد چهل و دومین روز خود شده است.

به دنبال حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه بخش های مختلف اقتصادی، انرژی و بانکی روسیه همچنین شخصیت های سیاسی این کشور اعمال کرده‌اند. 

آمریکا نیز دیروز (چهارشنبه،) در تازه‌ترین بسته تحریمی خود، تحریم‌هایی علیه دو بانک روسی و دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعمال کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید