افشاگری مهم درباره برنامه جدید ارتش روسیه در اوکراین

کدخبر: ۴۸۷۱۴۴
وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد که تمرکز اصلی نیروهای نظامی روسیه پیشروی عملیات تهاجمی در شرق اوکراین است.
افشاگری مهم درباره برنامه جدید ارتش روسیه در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه امروز (پنجشنبه) وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شده، ادعا شده است: حملات توپخانه ای و هوایی روسیه در امتداد خط کنترل دونباس ادامه دارد؛ این درحالیست که حملات روسیه علیه اهداف زیرساختی در داخل اوکراین احتمالاً به منظور کاهش توانایی ارتش اوکراین برای تجهیز مجدد و افزایش فشار بر دولت اوکراین است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: علیرغم تمرکز مجدد نیروها و قابلیت های لجستیکی برای پشتیبانی از عملیات نظامی در دونباس، نیروهای روسی احتمالا همچنان با مسائل روحی و کمبود منابع و نیرو مواجه خواهند بود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

دیروز انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا موج جدیدی از تحریم‌های فلج کننده‌ را علیه روسیه وضع کردند. انگلیس با تشدید تحریم‌ها در حوزه بانکی و انرژی، تمام دارایی‌های بزرگترین بانک روسیه موسوم به اسبربانک را مسدود کرد.

انگلیس: تمرکز اصلی روسیه، پیشروی عملیات تهاجمی در شرق اوکراین است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید