تنها راه‌ حل بحران اوکراین چیست؟

کدخبر: ۴۸۷۵۱۷
ولودیمیر زلنسکی گفت: اوکراین چاره‌ای جز مذاکره با روسیه ندارد.
تنها راه‌ حل بحران اوکراین چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با وب‌سایت روزنامه آلمانی «بیلد» تصریح کرد که اوکراین همچنان بر روی مذاکره با روسیه حساب می‌کند و توضیح داد: «امروز، اوکراین چاره‌ای جز نشستن در میز مذاکرات ندارد».

مذاکرات میان روسیه و اوکراین در تاریخ 28 فوریه (9 اسفند ماه) و چهار روز بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین آغاز شد و چندین دور نشست در بلاروس انجام گرفت و سپس مذاکره‌کنندگان دو کشور از طریق ویدئوکنفرانس به نشست‌های خود ادامه دادند. در تاریخ 10 مارس (22 اسفند ماه)، ترکیه، نشست میان «سرگئی لاوروف» و «دیمیترو کولبا» وزرای خارجه روسیه و اوکراین را در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا سازماندهی کرد و 29 مارس (12 فروردین ماه) نشست  رو در رو بین نمایندگان اوکراین و روسیه در استانبول برگزار شد.

همانطور که «ولادیمیر مدینسکی» مشاور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از نشست استانبول اعلام کرد، هیأت روس، موضع و پیشنهادات طرف اوکراینی که کاملاً‌ تدوین شده بود را دریافت کرد و آن را بررسی خواهند کرد.

در تاریخ سوم آوریل (16 فروردین ماه)، مدینسکی گفت که پیش‌نویس معاهده بین روسیه و اوکراین هنوز برای ارائه به نشست بعدی هیأت‌های اوکراینی و روس آماده نشده است و ادامه داد که اوکراین یک رویکرد واقع‌گرایانه‌ای نسبت به موضوع وضعیت بی‌طرفی و غیرهسته‌ای شدن اتخاذ کرده است.

در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و بارها از آن زمان تأکید کرده است که مسکو قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف اصلی این کشور غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید