این خوراکی‌ها خاصیت چربی‌سوزی دارند

کدخبر: ۴۸۷۶۲۰
اقتصادنیوز:‌ برخی مواد غذایی به سوزاندن چربی در بدن کمک می‌کنند.
این خوراکی‌ها خاصیت چربی‌سوزی دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، بهترین راه برای سوزاندن چربی‌های بدن گرفتن رژیم و انجام ورزش است. با این حال، کمتر کسی می‌داند که برخی مواد غذایی می‌توانند به سوزاندن چربی بدن کمک کنند.

 
در این مطلب به بهترین مواد غذایی چربی‌سوز می‌پردازیم:

۱- ماست یونانی:

این ماست بیش از دو برابر سایر ماست‌ها حاوی پروتئین است. از همین رو، ماست یونانی زمان بیشتری در معده باقی مانده و احساس سیری طولانی مدت به فرد می‌دهد. همچنین بدن کالری بیشتری برای هضم پروتئین نسبت به کربوهیدرات می‌سوزاند. بهتر است از ماست‌های یونانی کم چرب استفاده کنید.

۲- دارچین:

تحقیقات دانشمندان نشان داده اند دارچین دارای خواص ثبات بخش بر سطح قند خون بدن است. این امر باعث کاهش اشتها به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. از آن جا که دارچین خود دارای کالری نیست، می‌توانید به راحتی آن را به قهوه، چای و یا ماست خود بیفزایید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

۳- فلفل تند:

این نوع فلفل دارای ماده شیمیایی به نام کپسایسین است. این ماده با مهار اشتهای فرد و افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) به صورت کوتاه مدت بر فعالیت بدن تاثیر می‌گذارد.

۴- چای سبز:

تحقیقات متعدد نشان داده اند چای سبز با تحریک بدن به سوزاندن چربی بیشتر، به کاهش وزن کمک می‌کند. این چای حاوی کاتچین است که بر متابولیسم تاثیر می‌گذارد.

۵- گریپ فروت:

این میوه دارای ترکیب جادویی برای سوزاندن چربی نیست؛ اما به ایجاد حس سیری بلند مدت به کاهش مصرف کالری کمک می‌کند. فیبرهای محلول موجود در این میوه فرآیند هضم طولانی‌تری را طی کرده و برای مقابله با یبوست نیز مفید است.

۶- هندوانه:

به طور عمومی مواد غذایی که درصد بالایی آب داشته باشند فضای بیشتری را در معده اشغال می‌کنند. این بدان معنا است که با خوردن مواد غذایی آبدار همانند هندوانه فضای کمی برای مواد غذایی پرکالری باقی خواهند ماند. این میوه سطح بالایی از ویتامین A و C دارد و سرشار از آنتی اکسیدان لیکوپین است.

۷- گلابی

۸- سیب

۹- توت‌ها (توت فرنگی، شاه توت، تمشک، بلوبری)

۱۰- سبزیجات خام

۱۱- سیب زمینی شیرین

۱۲- تخم مرغ

۱۳- قهوه

۱۴- جو دو سر

۱۵- سوپ

۱۶- سالاد

۱۷- سرکه

۱۸- آجیل

۱۹- پف فیل (ذرت بو داده)

۲۰- شیر کم چرب

۲۱- گوشت بدون چربی

۲۲- ماهی

۲۳- حبوبات

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید