روز سرنوشت‌ساز برای مکرون/ فرانسوی ها به پای صندوق های رای رفتند+ عکس

کدخبر: ۴۸۷۷۳۶
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ماکرون در مرحله اول انتخابات پیشتاز است و در مرحله دوم نیز در برابر لوپن (دو هفته دیگر) به احتمال زیاد پیروز خواهد شد و برای بار دوم به کاخ الیزه راه خواهد یافت.
روز سرنوشت‌ساز برای مکرون/ فرانسوی ها به پای صندوق های رای رفتند+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه از صبح امروز (یکشنبه 10 آوریل 2022= 21 فروردین 1401) در حوزه های رای گیری در سرتاسر فرانسه آغاز شد.

در این انتخابات رقابت نزدیکی بین 12 نامزد انتخاباتی که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز یکی از آنهاست، در جریان است.

ناظران پیش بینی می کنند هیچ نامزدی قادر نخواهد بود در این مرحله از انتخابات با کسب اکثریت بالای 50 درصد آرا پیروز نهایی انتخابات شود و انتخابات به احتمال فراوان به مرحله دوم خواهد رفت.

ماکرون که 5 سال پیش پیروزی او در انتخابات به شگفتی تعبیر شد، امیدوار است با کسب بیشترین میزان آرا در مرحله اول، از فرصت تبلیغات برای مرحله دوم انتخابات استفاده کرده و پیروز انتخابات شود و برای بار دوم به کاخ الیزه راه یابد.

نزدیک به 49 میلیون فرانسوی بالای 18 سال واجد شرایط رای دادن هستند.

بنا بر گزارش رویترز، تا همین چند هفته پیش، نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی آسان ماکرون ( طرفدار اتحادیه اروپا) بود که با دیپلماسی فعال خود در مورد اوکراین، بهبود اقتصادی نسبی و ضعف اپوزیسیون چندپاره، نامزدی بی رقیب به نظر می رسید.

اما ورود دیرهنگام او به کارزار انتخاباتی، با تنها یک تجمع بزرگ که حتی حامیانش نیز آن را ضعیف دیدند و تمرکز او بر طرحی نامطلوب برای افزایش سن بازنشستگی در کنار افزایش شدید تورم طی هفته های گذشته در فرانسه، رتبه او را در نظرسنجی ها کاهش داده است.

در مقابل "مارین لوپن" نامزد راست‌ گرای افراطی ضد مهاجرت، در جریان کارزار انتخاباتی خود طی هفته های گذشته با اعتماد به نفس به تمامی نقاط فرانسه سفر کرده و آرای خود را افزایش داده است.

آرای او با تمرکز چند ماهه بر مسایل مربوط به هزینه های زندگی و کاهش شدید حمایت افکار عمومی در مقایسه با رقیب راست افراطی اش " اریک زمور"، طی روزها و هفته های گذشته تقویت شده است.

نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌دهند که ماکرون در مرحله اول انتخابات پیشتاز است و در مرحله دوم نیز در برابر لوپن (دو هفته دیگر) به احتمال زیاد پیروز خواهد شد و برای بار دوم به کاخ الیزه راه خواهد یافت.

انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه/ رویترز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید