پیشنهاد آمریکایی‌ها به ایران در دهه ۵۰ از زبان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

کدخبر: ۴۸۷۷۹۰
اقتصادنیوز: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها در دهه ۵۰ خودشان پیشنهاد راه‌اندازی رآکتور بوشهر را دادند اما با پیروزی انقلاب با کمک هم پیمانان خود مخالفت با هسته ای شدن ایران را شروع کردند و اقدامات ظالمانه‌ای همچون تحریم های بی سابقه را بر ملت ایران روا داشتند و البته مردم و حاکمیت تسلیم زیاده خواهی ها نشدند و با اتکا به متخصصان داخلی به صنعت هسته‌ای دست یافتیم.
پیشنهاد آمریکایی‌ها به ایران در دهه ۵۰ از زبان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه غرب از ایران قوی و پیشرفته هراس دارد، گفت: در برجام طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نکردند، بنابراین امروز حق داریم که استفاده صلح آمیز از صنعت هسته‌ای را در دستور کار قرار دهیم.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و روز هنر انقلاب اسلامی با عنوان «موقعیت انقلاب» در سالن اجتماعات آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: قزوین دیار علما، مفاخر و بزرگانی همچون شهید رجایی و شهید عباس بابایی، لشکری و ابوترابی است، رهبر انقلاب تعابیر بلندی درباره پیشینه تاریخی و چهره های بلندآوازه این استان دارند و مسئولیت نسل ما، معرفی این فرهنگ متعالی و اندیشه ناب علما و عارفان این دیار  به نسل های جدید است.

حسینی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، ترور، هسته‌ای، سلامت و ۲۷۰۰ شهید استان قزوین با اشاره به اهمیت پرداختن به هنر انقلاب تاکید کرد: هنر انقلاب ، هنری متعهد و متعالی است، نمونه آن فیلمی مانند موقعیت مهدی است، که هنرمند می تواند با استفاده از جاذبه هنر بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد و در وی شوق فداکاری ، ایثار و خدمت به مردم را بر می‌انگیزد.

وی با اشاره به روز ملی فنی فناروی هسته ای تاکید کرد: در سال ۸۵ از چرخه کامل سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی با سانتریفیوژهای ساخت ایران در نطنز رونمایی و  صنعت هسته  بومی شد. قبل از آن خیلی ها باور نمی کردند ایران به چنین توانمندی نائل شود  اما دانشمندان و نخبگان ایرانی با عزم و اراده و همت والا این اتفاق مهم و غرور آمیز را رقم زدند و ما می توانیم را عملا اثبات کردند.

 

معان پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: براساس معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی، همه کشورها می توانند از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند و ایران هم براستفاده از حق مسلم خود اهتمام ورزید و به موفقیت رسید.

حسینی تصریح کرد: بعد از اینکه با همت دانشمندان ایرانی به توانمندی هسته ای رسیدیم و در واقع به باشگاه معدود کشورهای هسته ای پیوستیم، آمریکا و برخی کشورها اروپای علیه ما موضع گرفتند و ایران اسلامی را تهدید به انزوا و تحریم کردند و در این مدت شاهد رفتار دوگانه و ظالمانه غربی‌ها بودیم.

 

وی افزود: امروز عمده تمرکز و توان سازمان بین المللی انرژی هسته ای با رویکرد سیاسی معطوف به ایران است و تمام توان آنها این است که ما پیشرفت نداشته باشیم اما علیرغم همه بازی هایی که غرب و دشمنان داشتند به موفقیت های بسیاری در حوزه هسته ای رسیدیم.

حسینی تصریح کرد: غربگراها در مجلس ششم و خارج از مجلس می گفتند با وجود نفت و گاز چه نیازی به انرژی هسته ای داریم؟  در حالی که انرژی هسته‌ای کاربردهای متعدد در صنعت، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی دارد و ما باید حدود ۱۰ هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای تامین کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس NPT بهره‌مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق قانونی هر کشوری است و ایران هم بدون کمک کشورهای دیگر دانش هسته‌ای را بومی کرده یعنی به این توان دست یافته که اورانیوم طبیعی را با در صد بالا غنی سازی و در حوزه های مختلف از آن استفاده کند.   

وی اضافه کرد: با خلاقیت و نوآوری متخصصان عزیزمان هرساله در ۲۰ فروردین شاهد رونمایی از محصولات جدید هسته‌ای هستیم و امسال هم ۱۹ دستاورد جدید عرضه شد. خوشبختانه اکنون دولت با تغییر ریل در رویکردها و اقدامات و با همراهی دیگر ارکان نظام در حوزه های داخلی و مناسبات منطقه‌ای و جهانی به نتایج ارزشمندی دست یافته که ادامه این روند عایدات ملموسی را به ارمغان خواهد آورد.

حسینی با اشاره به استاندارد دوگانه غرب گفت: درحالی که رژیم صهیونیستی تسلیحات اتمی از جمله صدها کلاهک هسته‌ای دارد، چون رژیمی ساخته و پرداخته غرب است آژانس بین المللی انرژی اتمی، اروپا و آمریکا هیچ اعتراض و نظارتی نسبت به این فعالیتها ندارند، اما بخاطر خصومت با ایران مستقل دائما در پی بهانه جویی و نظارت سخت‌گیرانه‌تر هستند و در واقع از ایران قوی و پیشرفته هراس دارند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دهه ۵۰ خودشان  پیشنهاد راه‌اندازی رآکتور بوشهر را دادند اما با پیروزی انقلاب با کمک هم پیمانان خود مخالفت با هسته ای شدن ایران را شروع کردند و اقدامات ظالمانه‌ای همچون تحریم های بی سابقه را بر ملت ایران روا داشتند و البته مردم و حاکمیت تسلیم زیاده خواهی ها نشدند و با اتکا به متخصصان داخلی به صنعت  هسته‌ای دست یافتیم.

حسینی تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه از همان ابتدا موضع گرفتند که ادامه روند غنی سازی باعث تشدید تحریم‌ها می‌شود، بعدها توسط صهیونیستها و نفوذیها دست به تخریب بعضی مراکز هسته ای زدند، حمله سایبری کردند و دانشمندان هسته‌ای را به شهادت رساندند اما هیچ کدام از این تعدی‌ها نتوانست در عزم و اراده ملت ایران در ادامه مسیر خود خللی وارد کند.

معاون امور مجلس رییس جمهور بیان داشت: در برجام همه طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نکردند در حالیکه ما فعالیتهای هسته‌ای را محدود کردیم، بنابراین امروز حق داریم که استفاده صلح آمیز از صنعت هسته‌ای را در حوزه های گوناگون در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین به مناسب روز هنر انقلاب اسلامی ضمن نکوداشت جایگاه شهید آوینی گفت: در مقابل هنر منحط وارداتی در قبل از انقلاب اسلامی که غالبا محرک امیال نفسانی بود، بعد از انقلاب تحولاتی رخ داد که اکنون شاهد تولید آثار ارزنده‌ای  مثل موقعیت مهدی هستیم که باید از زحمات همه هنرمندان متعهد به ویژه شهید آوینی و سلحشور  تشکر کنیم.

حسینی با بیان اینکه در هنر صرفا توجه به زیبایی ظرف و قالب کافی نیست، بلکه مظروف و محتوا بسیار مهم‌تر است، گفت: هنر در عین آراستگی و جذب مخاطب باید دارای مضمون الهی باشد نه شیطانی، هنر متعهد باید انسان را به سمت کمال سوق دهد و در باطن انسان  تحول مثبت ایجاد کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: مفهوم هنر در فرهنگ ما از قدیم الایام در برابر عیب و نقص بوده است مثل این تعبیر که عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو لذا هنر که جهت گیری به سوی خوبیها و کمالات نداشته باشد هنر واقعی نیست و شعار فریبنده هنر برای هنر هم نیرنگی بیش نیست، بلکه  هنر باید در خدمت اهداف متعالی و خدمت به جامعه بشری باشد.

وزیر پیشین ارشاد اسلامی تاکید کرد: فرهنگ لیبرال و  آمریکایی، اسلام انگلیسی، جریان نفوذ و سایر تهدیداتی که دشمن در عرصه فیلم و سریال علیه انقلاب اسلامی داشته همگی در راستای تحریف هنر و هنرمند است که خوشبختانه با ساخت سریال‌های تاریخی و قرآنی جلوه های زیبایی از هنر انقلاب اسلامی  به تصویر کشیده شد.

حسینی همچنین به موقعیت استان قزوین اشاره کرد و گفت: ظرفیت کشاورزی و صنعت استان در کنار توان علمی و آموزشی که به واسطه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد فراهم شده، فرصت خوبی برای رشد و پیشرفت به وجود آورده است.

حسینی وجود شخصیت‌های بزرگی مثل سید آزادگان علی اکبر ابوترابی و شهید لشگری و بابایی را به عنوان ظرفیت‌های معنوی و علمی استان قزوین برشمرد و گفت: سبک زندگی و ایثار و فداکاری این بزرگان و دیگر علما و مفاخر تاریخی استان الگوی ارزنده‌ای برای نسل جوان است و ضرورت دارد بنیاد قزوین شناسی با تمام توان برای معرفی این بزرگان بکوشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید