خبر یک نماینده از جلسه رئیس کمیسیون صیانت با علم‌الهدی در مشهد

کدخبر: ۴۸۷۸۰۳
در روز جمعه گذشته از زبان ائمه جمعه درباره طرح صیانت شنیده شد و حالا جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون صیانت خبر می‌دهد رئیس این کمیسیون دیداری با یکی از چهره‌های مهم در ائمه جمعه در راستای محدودسازی اینترنت و به تصویب رساندن طرح صیانت داشته است.
خبر یک نماینده از جلسه رئیس کمیسیون صیانت با علم‌الهدی در مشهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، موافقان صیانت از ظرفیت خود به بهترین نحو استفاده می‌کنند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم تا آن چه به خیر و صلاح مردم است اتفاق بیافتد.

تلاش‌ها برای محدود و مسدودسازی اینترنت از سمت موافقان طرح صیانت ادامه دارد و در راستای به نتیجه رساندن طرح صیانت اقداماتی علنی و همچنین پشت پرده انجام می‌دهند. در روز جمعه گذشته از زبان ائمه جمعه درباره طرح صیانت شنیده شد و حالا جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون صیانت خبر می‌دهد رئیس این کمیسیون دیداری با یکی از چهره‌های مهم در ائمه جمعه در راستای محدودسازی اینترنت و به تصویب رساندن طرح صیانت داشته است.

در ادامه گفت‌وگو با جلال رشیدی کوچی را بخوانید:

طبق آیین‌نامه زمانی که تعدادی از نمایندگان درخواست بارگشت طرحی را به صحن مطرح می‌کنند در جلسه بعد باید این درخواست اعلام وصول و به رای گذاشته شود. ما هفته گذشته درخواست را تقدیم هیات رئیسه کردیم و منتظر هستیم که طبق آیین‌نامه اعلام وصول شود و امیدواریم که این اتفاق هر چه سریع‌تر بیافتد. من امروز صحبتی داشتم و هفته جاری این اتفاق خواهد افتاد. این اقدامی کاملا قانونی و براساس آیین‌نامه داخلی مجلس است و امیدواریم موافقان طرح صیانت اجازه دهند که هیات رئیسه مجلس سریعا آن را اعلام وصول کند. حرف ما این است که اجازه دهید طرح در صحت علنی مجلس بررسی شود.

درخواست تقدیم شده نمایندگان چرا از سوی هیات رئیسه ناعلام وصول نشده است؟

طبق آیین‌نامه باید در جلسه بعد اعلام وصول و به رای گذاشته می‌شد و تصمیم هیات رئیسه این بوده که فعلا به رای گذاشته نشود. ما تقاضای خود را مجددا مطرح کردیم و امیدواریم سریع‌تر این درخواست در چارچوب قانونی خود انجام شود.

اعلام وصول نشدن طرح به معنای همراهی هیات رئیسه با موافقان صیانت است؟

این همراهی نیست. بعضی وقت‌های هیات رئیسه تشخیص می‌دهد که اقدامات مهم‌تری در دستور کار قرار بگیرد. اما با صحبتی که من کردم و هیات‌ رئیسه هم کاملا موافق است و اینکه موافقت هیات رئیسه ملاک هست و طبق قانون باید این کار انجام شود و هیات رئیسه قسم یاد کرده که به قانون پایبند باشد.

صحبت‌هایی درباره تلاش موافقان صیانت برای عدم طرح در صحن شنیده می‌شود...

بله آنها تلاش خود را می‌کنند که بررسی طرح در کمیسیون ادامه پیدا کند اما با تعداد امضاهایی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم مطابق با آیین‌نامه‌ داخلی مجلس است یعنی فراتر از قانون چیزی را مطالبه نکرده‌ایم.

اخیرا ، هشدار دادید ، افرادی خارج از بهارستان، می خواهند توپ همچنان در زمین مجلس باقی بماند تا هزینه های سنگین اجتماعی / سیاسی / تصویب طرح به حساب نمایندگان واریز شود. مصادیق روشن «می خواهند» در کلام شما چه کسانی هستند ؟

هر طرحی قطعا یکسری موافق و مخالف خارج از مجلس دارد. طرح صیانت هم طبق همین اصل کلی، خارج از صحن و مجلس موافقانی دارد. افرادی هستند که به دنبال تصویب طرح صیانت در مجلس هستند.

 

 جلسه رئیس کمیسیون صیانت با علم‌الهدی در مشهد

 

این افرادی که اشاره کردید در دولت حضور دارند؟

این که بگوییم به طور خاص در دولت یا نهادهای خاص هستند، درست نیست. این موافقان در دولت نیز حضور دارند. اما آیا نگاه آنها نگاه کلی دولت است؟ من این موضوع را تایید نمی‌کنم چرا که دیدگاه دولت را سخنگو و رئیس دولت بیان می‌کنند ولی ممکن است عده‌ای باشند که از لحاظ کاری و استخدامی ارتباط با دولت داشته باشند و موافق طرح نیز باشند.

پیش‌بینی خود شما از آینده طرح چیست؟

امیدوارم نمایندگانی که با علم و آگاهی این نامه را امضا کرده‌اند در روز رای‌گیری پای امضای خود متعهدانه باقی بمانند.

امکان دارد که نمایندگان امضای خود را پس بگیرند؟

این موضوع همیشه وجود داشته که فردی طرحی را امضا کند و برخلاف آن رای دهد ولی امیدواریم نمایندگان پای امضای خود بمانند و رای خود را شفاف به مردم اعلام کنند.

موافقان صیانت برای به نتیجه رسیدن چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند؟

همان کاری که ما انجام می‌دهیم آنها هم انجام می‌دهند. موافقان صیانت رایزنی‌های خود را انجام می‌دهند و توجیهات و دلایل و استدلات خود را دارند و این نمایندگان هستند که تشخیص می‌دهند، کدام طرف حرف درست‌تر را می‌زند. قطعا فعالیت خود را ادامه می‌دهند برای مثال آقای تقی‌پور رئیس کمیسیون صیانت، تشریف برده بودند خدمت آقای علم‌الهدی و یکسری مسائل را مطرح کرده بودند. موافقان صیانت از ظرفیت خود به بهترین نحو استفاده می‌کنند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم تا آن چه به خیر و صلاح مردم است اتفاق بیافتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید