رایزنی آمریکا و اروپا درباره برجام

کدخبر: ۴۸۷۹۷۲
اشفتن کلمنت، سفیر اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز با همتای آمریکایی خود درباره برجام و مذاکرات وین رایزنی کرد.
رایزنی آمریکا و اروپا درباره برجام

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، اشفتن کلمنت با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که امروز (دوشنبه) با لورا هولگیت سفیر آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین برای گفت‌وگو درباره برجام، جنگ اوکراین و سایر مسائل مورد علاقه که به گفته او می‌تواند «همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا را در سازمان‌های بین‌المللی تقویت کند» بحث و تبادل نظر کرده است.

مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، ۲۰ اسفند سال گذشته به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌ها بازگشته‌اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد که آمریکا هنوز آن اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق نشان نداده است.

وی افزود: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد اراده قطعی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. وی افزود: متأسفانه ایالات متحده تلاش می‌کند و انرژی و وقت همه را مصروف این کرده که اجزا و عناصری از فشار حداکثری را حفظ کند. آنچه برای ما حائز اهمیت است انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌هاست.

خطیب زاده با بیان اینکه «سدهایی را طرف آمریکایی پیاده کرده که منافع مردم از برجام به حداقل برسد» افزود: ما با آگاهی کامل این موارد را به طرف مقابل اعلام کردیم.

وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب متعهد است و اگر زمینه آن فراهم شود، حتما عازم وین می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک