بن بست در مذاکرات وین!

کدخبر: ۴۸۷۹۹۸
در حالی که ایران از مرحله اتخاذ تصمیم های دشوار عبور کرده، آمریکا همچنان درگیر تعلل برای تصمیم گیری است و بر تقاضاهای فرابرجامی اصرار می ورزد.
بن بست در مذاکرات وین!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، روزنامه تهران تایمز گزارش امروز خود را به تأثیر انفعال آمریکا بر مذاکرات وین اختصاص داد و نوشت: هفته گذشته نخستین سالگرد از سرگیری مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی بعد از خروج یک جانبه دولت واشنگتن از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بود. این در حالی است که با وجود گذشت این بازه زمانی، گفتگوها با حصول توافقی که به احیای برجام منجر شود، توأم نبوده است.

تهران تایمز در ادامه می‌نویسد: دلیل این مسئله تردید آمریکا برای اتخاذ تصمیم‌های جدی است که ایران هم به نوبه خود برای پیشبرد مذاکرات اتخاذ کرده است.

درحالیکه ایران از مرحله اتخاذ تصمیم‌های دشوار عبور کرده، آمریکا همچنان درگیر تعلل برای تصمیم گیری است حال آنکه همچنان بر تقاضاهای نابجای فرابرجامی هم تاکید می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در این باره می‌گوید: با اینکه بر سر اغلب موارد متن نهایی توافق شده است، طرف آمریکایی زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کرد که در تعارض با برخی بندهای متن است. در حوزه لغو تحریم‌ها، خارج از مذاکرات علاقه‌مندند شروط جدیدی را مطرح و اعمال کنند.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: آمریکایی‌ها به صورت مستمر از ضرورت مذاکرات مستقیم با ایران صحبت می‌کنند و ما بارها به آن‌ها گفتیم اگر حسن نیت دارید، قبل از هر توافقی، یکی دو تا از موضوع‌های ملموس را ارائه کنید، مثلاً بخشی از دارایی‌های ایران را آزاد کنید. ما از آنها پول و وام نخواستیم، فقط به آنها گفتیم بگذارید پول مردم ایران آزاد شود.

در اکوایران ببینید؛

وی همچنین بار دیگر با تاکید بر خطوط قرمز ایران گفت که این کشور هیچ نفعی در مذاکره مستقیم با آمریکا نمی بیند. وزیر خارجه ایران پیشتر هم گفته بود که اکنون توپ در زمین آمریکا است.

این درحالی است که آمریکا نشانه‌هایی ارسال می‌کند مبنی بر اینکه آمادگی لازم برای اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مورد نظر ایران را ندارد.

ایران خواستار آن است که دولت بایدن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از لیست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی خارج کند چراکه اقدام دولت قبلی واشنگتن مبنی بر گنجاندن نام این نهاد در لیست سیاه، با انگیزه‌های سیاسی انجام شده و هدف از آن سنگ اندازی در مسیر احیای برجام بوده است.

یک مقام ارشد دولت بایدن به واشنگتن پست گفته است که بایدن قصدی برای برآورده کردن این مطالبه ندارد حال آنکه این اقدام می‌تواند امید حصول توافق را به بن بست بکشاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید