هشدار؛ این استان در وضعیت خطرناک قرار گرفت/مردم در خانه بمانند

کدخبر: ۴۸۸۲۶۲
اقتصادنیوز: کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان توصیه کرد: سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی و افراد با شرایط خاص از فعالیت طولانی مدت در هوای آزاد خودداری کنند.
هشدار؛ این استان در وضعیت خطرناک قرار گرفت/مردم در خانه بمانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هوای  زنجان بار دیگر با ورود ریزگردها در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در سه ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۵ امروز ۳۰۶ بوده است، عنوان کرد: مسؤول آلایندگی هوای زنجان، ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه این آلاینده‌ها متاثر از وزش شدید باد و ورود گرد و غبار از کشور عراق به منطقه غرب کشور است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود فردا و پس فردا نیز این آلایندگی در استان باقی خواهند ماند.

هاشمی با بیان اینکه شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس است، عنوان کرد: شاخص هوا ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

در اکوایران ببینید؛

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان توصیه کرد: سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی و افراد با شرایط خاص از فعالیت طولانی مدت در هوای آزاد خودداری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید