خبر مهم درباره دیدار پوتین و زلنسکی

کدخبر: ۴۸۸۶۷۶
«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «ان تی وی» تصریح کرد که احتمال دیدار زودهنگام «ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» رؤسای جمهور روسیه و اوکراین وجود دارد.
خبر مهم درباره دیدار پوتین و زلنسکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وی در پاسخ به سؤالی درباره سناریویی که اوکراین و همپیمانان غربی این کشور در خصوص قتل عام غیرنظامیان در «بوچا» منطقه کی‌یف به دست نیروهای روس راه انداخته‌اند اشاره کرد و گفت: «آنچه در بوچا رخ داد، تأثیر منفی بر مذاکرات داشت». به گفته او، هرچه این مشکل طولانی‌تر شود، رسیدن به راه حل دشوارتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه با این حال در خصوص حصول آتش‌بس در اوکراین ابراز امیدواری کرد و گفت: «علی‌رغم تمامی مشکلات، احتمال آتش‌بس وجود دارد و ترکیه تمام تلاش‌ خود را برای نشست رهبران دو کشور اوکراین و روسیه به کار می گیرد. مذاکرات بین هیأت‌های ما ادامه دارد».

در اکوایران ببینید؛

چاووش سپس ادامه داد: «تصاویر غیرانسانی از مناطقی مانند بوچا و ایرپین که ما نیز آن را محکوم می‌کنیم، جو را تغییر داد. جو منفی در طرف اوکراینی ایجاد شد. اظهارا نظرات مختلفی از سوی فدراسیون روسیه در این زمینه مطرح شد اما در نهایت این موضوع بر روند مذاکرات تأثیر منفی داشت».

آنکارا: احتمال دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین وجود دارد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید