هشدار؛ احتمال اوج گیری مجدد کرونا وجود دارد

کدخبر: ۴۸۸۸۴۳
اقتصادنیوز: اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا با سویه های مختلف در چندین مرحله کشور را غافل گیر کرد و به همین علت مسئولان بهداشت و درمان بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید می‌کنند زیرا معتقدند احتمال اوج‌گیری آن دوباره وجود دارد.
هشدار؛ احتمال اوج گیری مجدد کرونا وجود دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، مسئولان بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا در اولویت اقشار مردم قرار گیرد معتقدند که کرونا هنوز تمام نشده و احتمال اوج‌گیری آن دوباره وجود دارد.

ضروری است افرادی که دز اول و دوم را تزریق کرده‌اند برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و نسبت به این اقدام کوتاهی نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: پس از چند روز روند پایدار و گاهی صعودی شیوع کووید.۱۹، شمار مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته به هشت نفر کاهش یافت.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: در ادامه روند نزولی و با ثبت چهاردهمین روز بدون فوتی کرونا در سال جاری، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل طی ۲۵ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۹۷ نفر باقی ماند.

بنا به اعلام وی، با تداوم روند آرام نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، شمار بستری همزمان مبتلایان طی شبانه‌روز گذشته نیز به ۶۵ نفر کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از بستری شدن ۱۹ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال و سرعین، نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

 

بندرعباس 

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در شبانه روز گذشته ۲ مرد ۳۲ و ۹۰ ساله در شهرستان بندرعباس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: با ثبت این ۲ مورد فوتی، مجموع قربانیان کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۶۱۱ نفر رسید.

 

قزوین  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:  در حال حاضر ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۴ تن از این تعداد طی شبانه روز گذشته به این جمع افزوده شده‌اند.

عبدالله دیدبان افزود: هم اکنون هشت بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان بستری و ۲۷  بیمار نیز طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستانهای استان قزوین ترخیص شده‌اند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز هیچ فوتی کرونایی در استان گزارش نشده است . 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۵۷  نفر در بیمارستان‌های این استان بستری و ۴۰ هزار و ۸۴۶  نفر نیز از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

بیش از ۱۶.۵۹ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان قزوین نوبت اول و همچنین ۶.۸۳ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

 

کرمانشاه

 رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد مبتلایان کرونایی بستری در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۱۱۷ نفر است، گفت: این تعداد نسبت به روز قبل ۱۷ نفر کمتر است.

مهدی محمدی افزود: از این تعداد ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند که حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی گفت: ۲۷ نفر شامل ۱۱ بیمار مثبت بستری و ۱۶ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۱ نفر بیشتر است.

محمدی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کرد، گفت: مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

 

ایلام 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۱ ایلامی دیگر در شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند و مجموع مبتلایان استان به ۷۹ هزار و ۲۹۲ نفر رسید.

دکتر جاسم محمدی اظهار داشت: ۱۳ ایلامی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان به ۳۵ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از بستری های جدید ایلام هفت نفر مربوط به ایلام، یک نفر ایوان، ۲ نفر دهلران، ۲ نفر دره شهر و یک نفر نیز مربوط به چوار است.

 

خرم‌آباد 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از ابتلای ۶۰بیمار جدید به کرونا در لرستان خبر داد و گفت: ۱۳۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.

مریم کوشکی اعلام کرد:  ۶۰ مبتلای جدید کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۲۱۷ هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته یک مورد مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در استان گزارش شده است و شمار جانباختگان ۲ هزار و ۸۲۱نفر است.

براساس آخرین رنگ بندی کرونایی در لرستان وضعیت پلدختر و دلفان دوباره نارنجی شد، رومشکان قرمز است و ازنا، الیگودرز، بروجرد، چگنی، خرم‌آباد، دورود، سلسله و کوهدشت در وضعیت زرد قرار دارند.

 

سمنان 

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، هفت بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان اعلام کرد: طی ٢۴ ساعت گذشته در این استان، ۶۵ فرد مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۵۶ نفر نیز به مراکز دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای درمان کرونا مراجعه کردند.

 

البرز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه هیچ مورد فوتی کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت نشد ، گفت : در این مدت ۲۱ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان ها بستری شدند.

دکتر«شهرام صیادی » گفت : اکنون ۱۳۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی ادامه داد: ۸۶ هزارو۷۷۶ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان بستری شده اند که ۷۹هزارو۸۱۷ بیمار آنان بهبود یافته اند.

 

همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در این استان صفر شد به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا گزارش نشده است.

«علیرضا توقیری»  افزود: آمار متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا در استان همدان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، سه هزار و ۳۲۶ نفر است.

وی ادامه داد: همچنین با شناسایی ۶۵ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۲۹۱ نفر رسید.

 

بجنورد 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شبانه‌روز گذشته هیچ موردی از فوت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان ثبت نشده است.

دکتر سید جواد پورنقی  اظهار داشت: با بستری ۴۲ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۵۸ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید