تعجب توریست کروات از قیمت بنزین در ایران

کدخبر: ۴۸۹۱۰۷
اقتصادنیوز: یک موسیقی‌دان و سفرنامه‌نویس اهل کرواسی از وجود امنیت بالا در ایران و ارزانی و وفور کالا و خدمات تعجب کرده است.
تعجب توریست کروات از قیمت بنزین در ایران

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 

«هرویه روپچیچ موسیقی‌دان و سفرنامه‌نویس اهل کرواسی در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۶ هجری شمسی)، با همسرش سوار بر موتور، سفر ۳۰ روزه‌ای را به ایران برای دومین بار داشته است. 

جهش چشمگیر قیمت‌‌سکه /سکه بازان خوشبین شدند

خاطرات و آنچه در ایران دیده است را در این کتاب نوشته و از ایران با عنوان «جواهری باشکوه» یاد کرده است. کتاب در مدت کوتاهی در کشور کرواسی در صدر سفرنامه‌های پرفروش و پرخواننده قرار می‌گیرد که با همت سفیر ایران دکتر پرویز اسماعیلی اقدامات لازم برای ترجمه و انتشار آن توسط موسسه مطبوعاتی جام جم انجام می‌شود. 
نویسنده با موتور خود به بسیاری از کشورهای ۵ قاره سفر کرده است اما می‌نویسد: 
«در هیچ کجا در سفرهایم مردمی به مهمان دوستی و خوبی شما (ایرانیان) ندیده‌ام و این با ارزش‌ترین خصوصیت شماست».
او درباره دیدنی‌های ایران و شهرها و روستاهایی که در طول یک ماه دیده است آنقدر توصیفات زیبایی را بیان می‌کند که برای ما ایرانیانی که کشور خودمان را خوب ندیده‌ایم بس جالب و جذاب است. او از وجود امنیت بالا در ایران و ارزانی و وفور کالا و خدمات که صد البته در قیاس با دلار و یورو مطرح می‌کند و تعجب می‌کند که چرا این همه بنزین در ایران ارزان است؟! 
نویسنده به ظلم غرب در حق ایران و ترس و هراسی که در رسانه‌ها و افکار عمومی دنیا مطرح است در جای جای کتاب اشاره می‌کند و می‌نویسد: 
«قدرت پروپاگاندا غربی‌ها باعث شده بود حتی آشنایان ما هم فکر کنند ما دیوانه شده‌ایم که جرئت پیدا کرده‌ایم تا جانمان را کف دستمان بگیریم و به دهان شیر برویم…». !؟ 

در اکوایران ببینید؛


مطالعه این قبیل آثار امروزه برای دست‌اندکاران سیاست خارجی، میراث‌فرهنگی و گردشگری، دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات و فرهنگ و هنر و آموختن روش‌های کاربردی‌تر و تاثیرگذارتر برای معرفی تاریخ و تمدن ایران و جاذبه‌ها و اماکن زیارتی، سیاحتی و تاریخی و جذب توریسیم و رونق کسب و کارها معنا و مفهوم دیگری دارد. 
این قبیل نویسندگان و توریست‌ها را باید در سراسر دنیا شناسایی و از آنان به عنوان سفیران افتخاری ایران تجلیل و معرفی کرد و یک شبکه بزرگ انسانی به وسعت جهان تشکیل داد. 
دوران پساکرونا دوران سونامی سفرهای داخلی و خارجی است. نوروز ۱۴۰۱ شاهد بخشی از آن در کشور بودیم که ضعف زیر ساخت‌ها بشدت خودنمایی کرد. 
در برنامه هفتم توسعه، «میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» باید از جایگاه شاخص و ممتازی برخوردار باشد. راه مقابله با ایران هراسی، رونق کسب و کارها، جذب توریسیم و افزایش ثروت ملی بی‌تردید در این امر نهفته است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید