تجمع بازنشستگان در شهرهای بزرگ/ مطالباتشان چه بود؟

کدخبر: ۴۸۹۳۸۱
اقتصادنیوز: جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مشهد، اصفهان، ایلام، رشت و کرمانشاه در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خود تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
تجمع بازنشستگان در شهرهای بزرگ/ مطالباتشان چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در استان اصفهان امروز حدود ۱۰۰ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی استان اصفهان روز یکشنبه در اعتراض به عدم افزایش حقوق بر اساس مصوبه شورای عالی کار در مقابل ساختمان این اداره کل در اصفهان تجمع کردند و خواستار اجرای دقیق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به عنوان مهم‌ترین خواسته خود شدند.

به موجب ماده ۹۶ قانون سازمان تامین اجتماعی، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، باتوجه به افزایش هزینه زندگی افزایش دهد که به گفته بازنشستگان این در حالیست که طی سالهای گذشته هزینه زندگی چنان زیاد شده که می توان گفت ماده ۹۶ هرگز اجرایی نشده است.

همچنین برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل حقوق مستمری بازماندگان یا مستمری بازنشستگان و مستمری از کارافتادگان کلی جمع حقوق و مزایایشان نباید از حداقل حقوق کمتر باشد. با این حال بازنشستگان اصفهانی بر این باور بودند که دریافتی آنان از حداقل حقوق دریافتی اعلامی وزارت کار کمتر است.

تجمع بازنشستگان مشهد و کرمانشاه

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در مشهد با حضور ۱۲ نفر در مقابل اداره کل در تقاطع خیام و ارشاد برگزار شد
در استان کرمانشاه نیز امروز بیش از ۱۰۰ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح در محوطه اداره کل تامین اجتماعی استان در بلوار شهید بهشتی تجمع کرده و خواسته های معیشنی خود را بیان کردند. 
آنان اعلام کردند که غیر از پیگیری حق و حقوق خود دنبال هیچ هدف و خواسته دیگری نیستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز با حضور در میان تجمع کنندگان اعلام کرد که این اداره کل مجری تصمیمات سازمان مرکزی و در صورت تصویب افزایش حقوق و مستمری بلافاصله در استان اجرا می شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی ایلام نیز برای چندمین بار مقابل این سازمان تجمع کردند و خواستار افزایش حقوق خود شدند. از جمله خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی، اجرای کامل قانون همسان‌سازی و افزایش دستمزد است.

افراد تجمع کننده حدود ۱۵ نفر از بازنشستگان این سازمان هستند که خواستار افزایش حقوق و همسان سازی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید