هشدار مقام سابق آمریکا نسبت به کودتای آهسته و پیوسته ترامپ

کدخبر: ۴۸۹۳۹۵
"گلن کیشنر" مقام و کارشناس آمریکایی می گوید که رییس جمهوری سابق آمریکا و حامیان وی در "کودتا"ی خود برای تغییر نتایج پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، بدون شک مرتکب جنایت شده اند.
هشدار مقام سابق آمریکا نسبت به کودتای آهسته و پیوسته ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دادستان سابق ارتش آمریکا هشدار داده است که کودتای دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و همدستانش به صورت آهسته و پیوسته ادامه دارد و اگر تحت تعقیب قرار نگیرند، برای بار دیگر موفق خواهند شد.

  "گلن کیشنر" مقام و کارشناس آمریکایی می گوید که رییس جمهوری سابق آمریکا و حامیان وی در "کودتا"ی خود برای تغییر نتایج پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، بدون شک مرتکب جنایت شده اند.

ترامپ و تعدادی از حامیان وی به صورت علنی در مورد تلاش آنها برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست  جمهوری آمریکا صحبت کرده اند و ادعا کرده اند که جو بایدن با تقلب گسترده در انتخابات پیروز شده است.

کیشنر که اکنون به عنوان یک تحلیلگر حقوق برای شبکه هایی چون ام اس ان بی سی و ان بی سی  کار می کند، پیش از این از وزارت دادگستری آمریکا خواسته بود تا ترامپ را در ارتباط با تلاشهایش برای لغو انتخابات و تحریک حمله ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

حمله به ساختمان کنگره درست پس از درخواست ترامپ از حامیانش برای راهپیمایی به سمت ساختمان کنگره و "مبارزه سخت" اتفاق افتاد. ترامپ پیش از آن به مدت چندین ماه، اتهامات تقلب انتخاباتی را مطرح کرده بود.

کیشنر افزود: این همچنان یک کودتای آهسته اما مداوم و پیوسته از سوی ترامپ و بسیاری از متحدان جمهوریخواه او، طرفداران و همدستانش است.

وی توضیح داد: اگر ترامپ و همکارانش به خاطر جنایاتی که به طور مسلم مرتکب شده اند، تحت تعقیب قرار نگیرند، وزارت دادگستری به آنها اجازه انجام دوباره این اقدامات را داده است، اما بار دیگر آنها موفق خواهند شد.

ترامپ اصرار دارد که مرتکب هیچ اشتباه و اقدام غیرقانونی در رابطه با ۶ ژانویه ۲۰۲۱ یا در تلاش برای جلوگیری از قدرت گرفتن بایدن نشده است.

بیش از ۶۰ شکایت از سوی ترامپ و حامیانش پس از انتخابات ۲۰۲۰ در دادگاه های ایالتی و فدرال شکست خورده است.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا،  ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. یورش به کنگره آمریکا به کشته شدن چند نفر و زخمی شدن صدها تن منجر شد.

دادستانی آمریکا در آن روز و پس از آن، بیش از ۷۲۵ متهم را تقریبا از تمامی ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره دستگیر کردند. اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) با گذشت یکسال از این رویداد، به تحقیق ادامه می‌دهد اما مساله بمب های لوله ای کشف شده در نزدیکی مقر ملی دموکرات‌ها و ستاد ملی جمهوری‌خواهان هنوز کسی دستگیر نشده است.

میزان آرای جمهوری‌خواهان در تایید انتخابات و همچنین تعداد کسانی که ترامپ را مستحق استیضاح دانستند، خود گویای آن است که جامعه آمریکا به دو قطب تبدیل شده و سیاستمداران آن حاضر نیستند، منافع حزبی و گروهی خود را نادیده بگیرند.

شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵آبان ۱۴۰۳خواهد بود. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را پس از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۱ بهمن ۱۴۰۳)تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ (۱۱ بهمن ۱۴۰۷) انجام خواهد داد.

بایدن که در روز انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا ۸۱ ساله خواهد شد، در حال حاضر مسن ترین فرد در تاریخ آمریکا است که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید