این غذاها برای کیسه صفرا حکم سم دارند

کدخبر: ۴۸۹۶۳۳
اقتصادنیوز: غذاهای چرب و شکلات ها نیز می تواند به دلیل داشتن چربی محصولات لبنی، باعث تحریک کیسه صفرای شما شود.
این غذاها برای کیسه صفرا حکم سم دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، غذاهایی که باید آن ها را برای مشکلات موجود در کیسه صفرا از رژیم غذایی خود حذف کنید.

غذاهای سرخ شده

برخی از غذاها می توانند علائم کیسه صفرا را بدتر کنند. غذاهای سرخ شده یکی از این مورد های معروف می باشند. این نوع از غذاها میتوانند که سالم و حاوی چربی کم یا بدون چربی باشند، اما همه ی این ها به نوع روغن مورد استفاده در سرخ کردن آنها که به شدت بر خطر سلامتی آنها تأثیر می گذارد، بستگی دارد. برخی از روغن ها ناسالم میباشند و کالری غذاها را افزایش می دهند. سرخ کردن غذا باعث می‌شود که غذا برای جذب چنین روغن های خطرناکی، میزان چربی را افزایش دهد. بنابراین، به جای سرخ کردن، سعی کنید که در موارد احتمالی از مواردی همچون پختن، کبابی کردن و یا گریل کردن آن ها استفاده کنید. این نوع فرآیند ها محتوای سالم غذای شما را حفظ می کنند.

پراید ۲۰۰ میلیون تومانی شد

شکلات

عشق مردم به شکلات را نمی توان انکار کرد. اما وقتی که دچار بیماری کیسه صفرا می شوید چه اتفاقی می افتد؟ شما باید هوس خود را برای خوردن شکلات ترک کنید. شکلات برای کیسه صفرا اصلا غذایی مفید به شمار نمیرود. همانطور که غذاهای چرب می توانند باعث تحریک کیسه صفرا شوند، شکلات ها هم نیز می تواند به دلیل داشتن چربی محصولات لبنی، باعث تحریک کیسه صفرای شما شود. خوردن شکلات می تواند کیسه صفرا را ملتهب کند.

پیتزا

اگر بیماری کیسه صفرا برای شما تشخیص داده شود، شما باید پیتزا را از رژیم غذایی خود حذف کنید. من می دانم که این امر اصلا کار آسونی نیست. اما این رو به یاد داشته باشید که به ازای هر لقمه‌ای که می‌خورید، علائم کیسه صفرا در شما بدتر و فاصله شما تا بهبودی هم نیز زیاد میشود. خوردن پیتزا می تواند علائم کیسه صفرا را در شما بدتر کند. این عمل به گونه ای است که شما میتوانید احساس درد شدید را در قفسه سینه و پشت خود احساس کنید. این غذا برای کیسه صفرا غذایی خطرناک محسوب میشود چرا که چربی بسیار بالایی دارد.

محصولات لبنی پرچرب

شما باید محصولات لبنی پرچرب را از لیست رژیم غذایی خود حذف کنید. این دسته از غذاها هیچ سود و منفعتی را جز ایجاد عوارض بیشتر بر روی سلامتی شما را ندارند. حتی در زمانی که هنوز بیماری کیسه صفرا در شما تشخیص داده نشده است، باید از مصرف این غذاها دوری کنید. مصرف غذاهای پرچرب به معنای چربی بیشتر در بدن و سپس کار بیشتر از توانایی کیسه صفرا در بدن شما خواهد بود. برخی از محصولات پرچرب که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از: کره، بستنی، شیر پرچرب، خامه ترش و خیلی چیزهای دیگر.

 گوشت های پرچرب

گوشت هایی که چربی بالایی دارند هم نیز باید از لیست غذایی شما حذف شوند. گوشت قرمز و گوشت سفید دارای غلظت بالایی از چربی در پوست خود هستند. چه گوشت سفید باشد و یا چه قرمز، پوست آنها بسیار خطرناک میباشد زیرا بیشتر چربی ها در آن قسمت قرار دارد. با بریدن و جدا کردن پوست آن ها شما میتوانید چربی گوشت را کاهش دهید. از گوشتی که سرخ شده است خودداری کنید. چربی گوشت سرخ شده به دلیل جذب روغن پخت و پز افزایش می یابد.

سوپ های خامه ای

سوپ‌های خامه‌ای بسیار خوشمزه و غلیظ هستند و گرسنگی شما را برطرف میکنند، اما برای کیسه صفرا اصلا مناسب نیستند. با داشتن کره و روغن زیتون در دستور تهییه این مدل از سوپ و نیز به عنوان بخشی از مواد تشکیل دهنده آن، شما می توانید ببینید که این غذا دارای غلظت بسیار بالایی از چربی ای که می تواند بیماری های کیسه صفرا را تحریک و علائم را تشدید کند، است .

روغن

در عصر حاضر، سرخ کردن غذاها به دستوری رایج تبدیل شده است، پس با این اوصاف ممکن است که زمان زیادی طول بکشد تا شما با این رژیم غذایی کم یا بدون روغن سازگار شوید. روغن را نیز باید در رژیم غذایی خود کاهش دهید. چه روغن پالم باشد و یا چه روغن بادام زمینی، هر دو حاوی چربی های اشباع شده هستند. یک مطالعه نشان داده است که روغن پالم دارای 50 درصد چربی اشباع شده و روغن بادام زمینی دارای 85 درصد چربی اشباع شده است. صرف نظر از درصد اشباع آن ها، مصرف هر دو روغن را باید کاهش داد زیرا هر دو می توانند علائمی از کیسه صفرا را در شما به وجود بیاورند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید