هشدار جدید روسیه به نظامیان اوکراینی و خارجی که در ماریوپل می‌جنگند

کدخبر: ۴۸۹۸۱۸
سرگی گایدایی، فرماندار اوکراینی منطقه لوهانسک روز سه‌شنبه در تلویزیون اوکراین اعلام کرد که کرمینا به اشغال نیروهای روسیه درآمده و درگیری‌های بی‌وقفه در شهرهای دیگر ادامه دارد.
هشدار جدید روسیه به نظامیان اوکراینی و خارجی که در ماریوپل می‌جنگند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یورونیوز اعلام کرد، در حالیکه اخبار از تصرف کرمینا در منطقه لوهانسک به دست نیروهای روسی حکایت دارد، وزارت دفاع روسیه در پیام جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر کرد، از «گردان‌های ملی‌گرای اوکراینی و مزدوران خارجی» حاضر در ماریوپل خواست تا «همین الان سلاح‌های خود را زمین بگذارند».

سرگی گایدایی، فرماندار اوکراینی منطقه لوهانسک روز سه‌شنبه در تلویزیون اوکراین اعلام کرد که کرمینا به اشغال نیروهای روسیه درآمده و درگیری‌های بی‌وقفه در شهرهای دیگر ادامه دارد.

شهر کرمینا که حدود ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد برای هفته‌ها هدف بمباران روس‌ها بود و درنهایت روز گذشته نیروهای روسیه توانستند وارد آن شوند و پس از آن «جنگ خیابانی» در این شهر آغاز شد.

در  پیام وزارت دفاع روسیه از اوکراینی‌ها خواسته شده تا «تمام مقاومت‌های غیرضروری را متوقف کنند، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و ماریوپل را تخلیه کنند».

بیش از ۴۰ روز است که این بندر استراتژیک واقع در جنوب شرق اوکراین در برابر یورش نیروهای روسی مقاومت می‌کند.  

وزارت دفاع روسیه در این پیام از آنها می‌خواهد که «از ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت مسکو همۀ درگیری‌ها را متوقف کنند» و افزوده است که «بدون توجه به دستورات کی‌یف، ما از آنها می‌خواهیم خودشان چنین تصمیم بگیرند و سلاح‌های خود را زمین بگذارند».

مقامات روسیه اضافه کردند که «زنده ماندن» کسانی که این کار را انجام دهند «تضمین» خواهد شد.

ارتش روسیه گفته است روز دوشنبه، دست‌کم ۱۶ مرکز نظامی اوکراین را با حملات سنگین خود از کار انداخته است؛ به ویژه مراکز تولید مهمات توچکا و موشک‌های تاکتیکی.

این تسلیحات اهمیت بسزایی هم برای مسکو و هم برای کی‌یف در جریان جنگ کنونی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید