اردوغان: امیدواریم صحنه‌های تعدی اسرائیل در مسجدالاقصی تکرار نشود

کدخبر: ۴۸۹۸۲۰
اردوغان خاطرنشان کرد که تمام جهان میزان حساس بودن مسجدالاقصی و قدس برای ترکیه را درک کرده‌اند.
اردوغان: امیدواریم صحنه‌های تعدی اسرائیل در مسجدالاقصی تکرار نشود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، القدس العربی اعلام کرد، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد امیدوار است صحنه‌های تعدی‌های اسرائیل در مسجدالاقصی تکرار نشود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افطاری با حضور سفرای خارجی در آنکارا در مقر حزب عدالت و توسعه عنوان کرد: شاهد رخدادهایی در مسجدالاقصی هستیم، مساله‌ای که واقعا باعث اندوه می‌شود. امیدوارم که چنین صحنه‌هایی در آینده تکرار نشود، من این مساله را به اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل طی سفرش به ترکیه اعلام کرده بودم.

وی تاکید کرد که ترکیه به حمایت از مساله فلسطین که جراحتی برای امت اسلامی است و به ارائه حمایت به برادران فلسطینی از تمامی راه‌ها ادامه می‌دهد.

اردوغان خاطرنشان کرد که تمام جهان میزان حساس بودن مسجدالاقصی و قدس برای ترکیه را درک کرده‌اند.

وی یادآور شد که رخدادهای اخیر را در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مورد بررسی قرار داد.

اردوغان عنوان داشت که در این دو تماس، به شدت تعدی‌های اسرائیل به محوطه مسجدالاقصی و ممانعت از حق عبادت مسلمانان را محکوم کرد.

وی تصریح کرد که ترکیه آماده انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها و رخدادهای تاسف بار در مسجدالاقصی است.

در عین حال اردوغان گفت که کشورش برای حفظ روند بهبود روابط با طرف‌ها در منطقه همچون اسرائیل و امارات مصمم است.

از سوی دیگر، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه عنوان داشت که رجب طیب اردوغان تماس تلفنی با رئیس اسرائیل به منظور بررسی اوضاع در مسجدالاقصی برقرار خواهد کرد.

چاووش‌اوغلو گفت که اردوغان این تماس را برای بررسی حملات اخیر به مسجدالاقصی برقرار می‌کند.

این وزیر ترکیه‌ای همچنین گفت که آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در سوئد با نظارت پلیس نشان دهنده افزایش جریان نازیسم جدید است. تعدی به مقدسات ارتباطی با آزادی بیان ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید