دستگیری که با ترفند سرمایه‌گذاری رمزارز کلاهبرداری می کرد

کدخبر: ۴۸۹۹۰۸
اقتصادنیوز: رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغات سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
دستگیری  که با ترفند سرمایه‌گذاری رمزارز کلاهبرداری می کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط شهروند مالباخته به پلیس فتا با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، به دنبال تبلیغات اغوا کننده فردی با عنوان اعطای سودهای کلان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز، فرد مالباخته معادل مبلغ ۲ میلیارد ریال با هدف کسب سود به کیف پول دیجیتال وی واریز می‌کند.

مرتضوی بیان کرد: پس از واریز وجه توسط شاکی، فرد کلاهبردار مدعی می‌شود تعداد ۱۵۰ هزار عدد توکن ماینریوم یه کیف پول وی منتقل کرده است که پس از اضافه کردن ارزدیجیتال ماینریوم به کیف پول، به صورت پیش فرض مقدار ۱۵۰ هزار توکن نمایش می‌دهد، اما برداشت آن امکان‌پذیر نیست و پس از مدتی ارزش آن صفر می‌شود و متهم با اطلاع از این موضوع اقدام به سوءاستفاده و کلاهبرداری از افراد کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضایی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی تصریح کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده اهدای ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار برای ثبت نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: با توجه به شیب تند وقوع پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، اکیداً توصیه می‌شود قبل از ورود به هر حوزه‌ای بوه یژه رمز ارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید