هشدار پلیس درباره سرقت در شب‌های قدر/راهکارهایی برای پیشگیری

کدخبر: ۴۹۰۰۵۹
سرهنگ یدالله حسن پور با توجه به نزدیک شدن به شبهای قدر و در راستای پیشگیری از سرقت ،به شهروندان هشدار داد و از آن ها خواست هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا مورد سوء استفاده سارقان قرار نگیرند.
هشدار پلیس درباره سرقت در شب‌های قدر/راهکارهایی برای پیشگیری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان به منظور پیشگیری از سرقت در شب های پر برکت قدر توصیه ها و هشدارهایی را اعلام کرد. 

سرهنگ یدالله حسن پور با توجه به نزدیک شدن به شبهای قدر و در راستای پیشگیری از سرقت ،به شهروندان هشدار داد و از آن ها خواست هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا مورد سوء استفاده سارقان قرار نگیرند.

وی افزود: در نظر داشته باشید که هر کس ممکن است قربانی یک سرقت شود و شما هم از این امر مستثنی نیستید به همین دلیل در هر شرایطی می‌بایست در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشید؛ چرا که در صورت بروز هرگونه سرقتی از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بین خواهد رفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: باور کنیم رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد. با جدی گرفتن توصیه‌های زیر، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌ی خود جلوگیری خواهید کرد و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا می کنیم .

1- زمانی که خانه را ترک می‌کنید، از بسته بودن همه‌ی راه‌های ورودی اعم از درها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

2- از قرار دادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به‌ویژه کنار دیوارها، خودداری کنید.

3- در صورت خالی بودن فضای زیر درِ ورودی، آن را با استفاده از سنگ یا هر وسیله‌ی محکم دیگر پُر کنید. 

4- فضای خالی زبانه‌ی در را با استفاده از تکه‌ای چوب یا مقوای فشرده شده پُر کنید تا باز کردن آن با وسایلی مثل کارت تلفن غیر ممکن شود.

5-اگر توپی قفل درِ ورودی یا پارکینگ منزلتان، به صورت برجسته می‌باشد، حلقه‌ای آهنی به دور آن جوش دهید.

 6-برای درهای دولنگه منزلتان قفل اضافی تعبیه کنید.

7-نسبت به باز ماندن در ورودی و پارگینگ ساختمان خود حساسیت به خرج دهید.

8-اگر در مجتمع زندگی می‌کنید، از طریق هماهنگی با همسایه‌ها، مراقبت از ساختمان خود را به نگهبان محله یا سرایدار مورد اطمینان بسپارید.

9-چنان‌چه منزل شما ویلایی است یا در مجاورت آن، ساختمانی نیمه‌ساز، خرابه، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت وجود دارد، نکات ایمنی را با دقت بیشتری رعایت کنید. 

10ساعت و تاریخ حرکت خود را از اشخاص نامطمئن مخفی کنید.

11-وسایل را طوری داخل خودرو قرار دهید که توجه افراد را جلب نکند. این کار را می‌توانید در داخل پارکینگ انجام دهید.

12-همه با هم از منزل خارج نشوید. خروج هم‌زمان ساکنان و چند قفله نمودن درها، توجه افراد را جلب می کند.

13-خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

14-خودروی خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان ندارید قرار ندهید.

15- هنگام انجام فرایض دینی در این شب¬ها، خودروی خود را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کرده و هرگز خودروی خود را در اماکن خلوت و تاریک پارک نکنید همچنین زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را برداشته سپس درب پارکینگ را ببندید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید