رگبار و رعد و برق در راه پایتخت

کدخبر: ۴۹۰۰۸۹
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.
رگبار و رعد و برق در راه پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی فردا (اول اردیبهشت) ابری و در برخی مناطق گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در نیمه‌جنوبی گاهی خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که طی روز پنجشنبه (اول اردیبهشت) به‌تدریج با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و در برخی مناطق به‌ویژه در نواحی شمالی و غربی گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در نیمه‌جنوبی گاهی خیزش موقتی گردوخاک مورد انتظار است.

در روز جمعه (۲ اردیبهشت) در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان به‌ویژه در نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (اول اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید از صبح پنجشنبه (اول اردیبهشت) تا اواخر وقت جمعه(۲ اردیبهشت) خبر داد.

این وضعیت جوی روز پنجشنبه به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ و روز جمعه به صورت وزش باد شدید و گردوخاک است.

دراین روزها احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، خطر سقوط اجسام و کاهش میدان دید دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران تقویت سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از تردد در کنار سازه‌های ناتمام، احتیاط از کوهنوردی، احتیاط از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی را توصیه می کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید