بایدن: پوتین فکر نمی‌کرد ما اتحاد خود را در جنگ اوکراین حفظ کنیم

کدخبر: ۴۹۰۱۷۰
رئیس جمهوری آمریکا گفت: من پیش از این چندین بار به اوکراین سفر کرده بودم و می دانستم آنها قوی و سرافراز هستند. اما باید بگویم آنها سخت تر و سرافرازتر از آنچه من فکر می کردم هستند.
بایدن: پوتین فکر نمی‌کرد ما اتحاد خود را در جنگ اوکراین حفظ کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فکرش را هم نمی‌کرد که ما در جنگ اوکراین اتحاد خود را حفظ کنیم.

جو بایدن عصر چهارشنبه به وقت محلی این اظهارات را در یک نشست سالانه در کاخ سفید با حضور فرماندهان و مقامات ارشد نظامی این کشور بیان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من پیش از این چندین بار به اوکراین سفر کرده بودم و می دانستم آنها قوی و سرافراز هستند. اما باید بگویم آنها سخت تر و سرافرازتر از آنچه من فکر می کردم هستند.

بایدن تصریح کرد:  آنچه آنها با کمک شما انجام می دهند من را شگفت زده کرده است. ولادیمیر پوتین فکرش را هم نمی کرد که (در جنگ اوکراین) ما اتحاد خود را حفظ کنیم.

نشست سالانه کاخ سفید با حضور فرماندهان و مقامات ارشد نظامی آمریکا درحالی برگزار شد که جنگ در اوکراین وارد یک مرحله حساس شده و آمریکا به دنبال ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد./

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید