نشست بایدن با مقامات ارشد ارتش آمریکا درباره اوکراین

کدخبر: ۴۹۰۰۶۵
اقتصادنیوز: روسیه اعلام کرده است که وارد مرحله جدیدی از عملیات نظامی خود در اوکراین شده است و به طور روشمند "آزادسازی" منطقه دونباس در شرق اوکراین را پیگیری می‌کند.
نشست بایدن با مقامات ارشد ارتش
آمریکا
درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه نشستی را با رهبران ارشد ارتش آمریکا طی یک گردهمایی سالانه در کاخ سفید داشته باشد؛ نشستی که با ورود جنگ در اوکراین به یک مرحله پرریسک جدید و برنامه ریزی آمریکا برای ارسال کمکهای نظامی بیشتر، اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: مجموعه‌ای از موضوعات در این نشست از سوی لوید آستین، وزیر دفاع، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک و دیگر رهبران ارشد ارتش آمریکا مورد بحث قرار می‌گیرند. این واقعه شامل نشستی رسمی در بال غربی کاخ سفید و همین طور ضیافت شامی در اقامتگاه رئیس جمهور آمریکا با همسران این رهبران پس از آن است.

در حالی که این نشست سالانه مرتبط با سیاستگذاری نظامی به ندرت خبرساز می‌شود، امسال موضوعات مهمی در دستور کار آن قرار دارد که در رأس آن جنگ اوکراین است؛ جنگی که مقامات نگرانند امنیت اروپا را برای سال‌های آینده به خطر بیندازد.

روسیه اعلام کرده است که وارد مرحله جدیدی از عملیات نظامی خود در اوکراین شده است و به طور روشمند "آزادسازی" منطقه دونباس در شرق اوکراین را پیگیری می‌کند. متحدان غربی اوکراین پیش‌بینی می‌کنند که کمپین روسیه ممکن است چند ماه طول بکشد، به بن‌بست بخورد و توانایی‌های رزمی نظامیان اوکراینی در میدان نبرد را به بوته آزمون بکشد.

انتظار می‌رود که در روزهای آینده آمریکا بسته کمک نظامی دیگری را برای اوکراین اعلام کند که می‌تواند با کمک ۸۰۰ میلیون دلاری تعهد شده به این کشور در هفته گذشته برابری کند.

روسیه می‌گوید آنچه را که "عملیات نظامی ویژه" می‌نامد در ۲۴ فوریه برای غیرنظامی کردن و "نازی زدایی" از اوکراین آغاز کرده است. کی‌یف و متحدان غربی‌اش آن را به بهانه‌ای نادرست از سوی روسیه خوانده و رد می‌کنند.

با وجود آنکه نیروهای آمریکایی در اوکراین نمی‌جنگند، اما به‌طور غیرمستقیم در آن درگیر بوده و نیروهای کی‌یف را تسلیح، آموزش و تأمین مالی می‌کنند.

یک درگیری طولانی در اوکراین همچنین می‌تواند حمایت عمومی آمریکایی‌ها از پشتیبانی واشنگتن از اوکراین را آزمایش کند. ماه گذشته میلادی، بایدن از کنگره درخواست یک بودجه نظامی رکورد شکن به لحاظ ارقام برای سال آینده میلادی کرد.

نشست مذکور در حالی برگزار می‌شود که سوالاتی در مورد آینده نیروهای ناتو در اروپا از جمله مساله مستقر سازی دائمی آنها در مرز شرقی این ائتلاف با روسیه مطرح است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید