ادعای مقام آمریکایی درباره بحران اوکراین/ جنگ سخت در راه است!

کدخبر: ۴۸۷۵۲۷
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که احتمالاً روسیه به‌دنبال جذب ۶۰ هزار نیرو برای جنگیدن در اوکراین است بنابراین انتظار می‌رود در این ناحیه جنگ سختی در بگیرد.
ادعای مقام آمریکایی درباره بحران اوکراین/ جنگ سخت در راه است!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، یک مقام ارشد پنتاگون جمعه شب مدعی شده روسیه در حال جذب نیرو بوده و انتظار می‌رود طی روزهای آینده جنگ سختی در شرق اوکراین در بگیرد.

فاکس نیوز گزارش داد، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بدون اینکه نامش فاش شود به خبرنگاران آمریکایی گفت، احتمالاً روسیه  به‌دنبال جذب ۶۰ هزار نیرو برای جنگیدن در اوکراین است.

این مقام آمریکایی مدعی شد، پنتاگون «نشانه‌هایی» در دست دارد که نشان می‌دهد مسکو به‌دنبال آغاز «مرحله بسیج نیروها» و استفاده از نیروهای ذخیره در روسیه و بلاروس است.

او برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی مقامات آمریکایی گفت، نشانه‌ای از تجدید قوا در میان نیروهای روسی دیده نمی‌شود. پیش‌تر برخی مقام‌های واشنگتن مدعی شده بودند که علت خروج نیروهای روسی از بخش‌هایی از اوکراین، تجدید قوا و حمله مجدد به این مناطق است.

این مقام پنتاگون افزود، آمریکا شواهد محکمی در دست ندارد که نشان دهد سربازانی که قرار است از سوی روسیه جذب شوند «کاملاً تعلیم‌‌دیده، کاملاً مسلح یا حتی کاملاً آماده» هستند.

او همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره کشته شدن بین هفت تا پانزده هزار نیروی روس ظرف ۶ هفته گذشته را رد کرد و گفت، روسیه از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین توانسته ۸۰ تا ۸۵ درصد از توان رزمی خود را حفظ کند.

این مقام آمریکایی گفت روس‌ها نتوانسته‌اند تمام مشکلات پشتیبانی و لجستیک خود را حل کنند و این مشکل هم در داخل اوکراین و هم در خاک روسیه وجود دارد و به همین دلیل گمان نمی‌رود تجدید قوای نیروهای روس در نواحی شرقی اوکراین با سرعت بالایی صورت گیرد.

وی با این حال پیش‌بینی کرد درگیری‌های بی‌رحمانه‌ای در شرق اوکراین رخ خواهد داد زیرا «روس‌ها در حال محدود کردن اهداف جغرافیایی خود بوده و همچنان توان رزمی زیادی دارند».

پیش‌تر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز جمعه گفته بود: «معتقدم که در روزها و هفته‌های آینده شاهد وضعیت بسیار دشواری در دونباس خواهیم بود. به همین دلیل است که ما به همراه ترکیه، یونان و سازمان ملل هر کاری را برای سازماندهی عملیات بشردوستانه در شهرهای ماریوپل و دنیپر انجام می‌دهیم».

نیروهای روس هفته گذشته خروج از برخی نواحی اوکراین از جمله منطقه کی‌یف را کلید زده و مسکو اعلام کرد در مرحله بعدی «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، تمرکز بر روی آزادسازی دونباس خواهد بود.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه در مصاحبه با «اسکای نیوز» گفت: «این اقدامی از روی حسن نیت بود تا تنش از روی این منطقه برداشته شود و نشان داده شود که روسیه واقعاً آماده است تا شرایط مساعدی را برای تداوم مذاکرات ایجاد کند».

وی تأکید کرد استفاده رسانه‌ها و مقامات غربی از واژه «تحقیر» روسیه در این زمینه نشانه «درکی غلط از وضعیت میدانی» در اوکراین است.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید