واردات گوشت حرام واقعیت دارد؟/ سازمان دامپزشکی واکنش نشان داد

کدخبر: ۴۹۰۳۸۷
در پی انتشار فیلمی از کشتار حرام و غیر بهداشتی در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور بیانیه ای صادر کرد.
 واردات گوشت حرام واقعیت دارد؟/ سازمان دامپزشکی واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای در پی انتشار فیلمی از کشتار حرام و غیربهداشتی در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که از کشتار حرام و غیربهداشتی مربوط به سال ۱۳۹۸ است و بررسی انجام شده نشان می‌دهد نه تنها چنین محموله‌ای به هیچ عنوان وارد کشورمان ایران نشده است بلکه اساساً سازمان دامپزشکی کشور اجازه واردات لاشه منجمد را به داخل کشور نمی‌دهد.

نکته تأسف بار اینکه بر اساس بررسی صورت گرفته، این کلیپ از اساس و به طور کامل کذب بوده و هیچ مدارکی مبنی بر ورود آن به ایران موجود نیست.

لذا به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که در صورت خرید گوشت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی و توجه به برچسب و مهر بهداشتی دامپزشکی ضرب شده بر روی لاشه گوشت دریافتی آن‌ها (هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ بهداشتی) هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

همچنین از آنجا که بارها متخصصان حوزه علوم ارتباطات و رسانه در تمام جهان تشخیص اصالت برخی ویدئوها در فضای مجازی به لحاظ نداشتن هویت واقعی ناشر و منبع خبر را در استناد به صحت محتوای منتشر شده زیر سوال برده‌اند و نسبت به پذیرش آن و عواقب اجتماعی آن به دریافت کنندگان این دسته محتواهای دروغین هشدار داده‌اند.

لذا از هموطنانی که آرامش خود و خانواده و سایر هموطنان جامعه برای آنها ارزشمند است، استدعا داریم که از هرگونه بازنشر این ویدئوی تماماً کذب که آن هم متعلق به سال ۱۳۹۸ بوده است و همچنین از بازنشر شتابزده سایر ویدئوهای مشابه که فاقد مرجع موثق یک رسانه با هویت مشخص و معتبر است جدا پرهیز کنند.

ضمن آنکه جهت احترام به آرامش خاطر شما هموطنان، سازمان دامپزشکی کشور پیگیری قضائی این اقدام غیراخلاقی که موجب تشویش اذهان عمومی مردم شریف کشورمان می‌شود را بر خود فرض دانسته و متعاقباً اقدامات انجام یافته به اطلاع خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید